Show simple item record

dc.contributor.advisorKesim, Eren
dc.contributor.authorYavuz, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-28T13:48:13Z
dc.date.available2020-12-28T13:48:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329123
dc.description.abstractMesleki ve teknik anadolu liselerinde görev yapmakta olan okul müdürlerinin algılanan yönetim tarzları ile öğretmenlerin mesleki profesyonellik düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlemek araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evreni Eskişehir ili merkez ilçeleri olan Odunpazarı ve Tepebaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri'ne bağlı resmi mesleki ve teknik anadolu liselerinde görev yapmakta olan 1312 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Yılmaz ve Altınkurt (2014) tarafından geliştirilen ''Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği Ölçeği'' ile Üstüner (2016) tarafından geliştirilen ''Algılanan Müdür Yönetim Tarzı Ölçeği'' kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi sürecinde betimleyici istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizi yapılmıştır. Varyans analizi yapıldıktan sonra bağımsız değişken düzeyleri arasında gözlenen farklılıkların kaynağını ortaya çıkarmak için Tukey çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yüksek düzeyde mesleki profesyonellik algısına sahip oldukları ve okul müdürlerinin en çok işbirlikli yönetim tarzı benimsedikleri yönünde görüş bildirdikleri bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile algılanan müdür yönetim tarzı arasında ise düşük düzeyde, olumlu yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe main aim of the research is to determine whether there is a relationship between the perceived principal management styles and occupational professionalism levels of teachers working in vocational and technical anatolian high schools. The research was designed in survey model. Target population of the study consists of 1312 teachers working in official vocational and anatolian technical high schools at Odunpazari and Tepebasi District of National Education Directorate which are central districts of Eskişehir province. `The Occupational Professionalism Scale of Teachers` developed by Yilmaz and Altinkurt (2014) and `Perceived Principal Management Style Scale` developed by Ustuner (2016) were used as data collection tool. Descriptive statistics, independent sample t-test, one-way analysis of variance and Pearson Product-Moment Correlation analysis were done in the data analysis process. After the variance analysis, the Tukey multiple comparison test was used to reveal the source of the differences observed between the independent variable levels. As a result of the research, it was found that teachers had a high level of occupational professionalism and stated that principals mostly used cooperative management style. It was determined that there was a low, positive and statistically significant relationship between the occupational professionalism of teachers and the perceived principal management style.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki ve teknik anadolu lisesi müdürlerinin yönetim tarzı ile öğretmenlerin mesleki profesyonelliği arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of the relationship between teachers' occupational professionalism and perceived principal management style in vocational and technical anatolian high school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10271530
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580479
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess