Show simple item record

dc.contributor.advisorKuru Gönen, Safiye İpek
dc.contributor.authorAyaz, Hafize
dc.date.accessioned2020-12-28T13:47:29Z
dc.date.available2020-12-28T13:47:29Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329036
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmen adaylarının sınıf içi etkileşime, sınıf içi etkileşimi etkileyen faktörlere ve sınıf içi etkileşimi arttırmak için başvurulacak yollara ilişkin algılarını ve yansıtmalarını ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Bu amaçla, bir nitel araştırma yöntemi desenlendi. İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten 110 öğretmen adayı çalışmaya katıldı ve sınıf içi etkileşim üzerine algı ve yansıtmalarına ilişkin bir algı anketi doldurdu. Buna ek olarak, yedi kişiden oluşan bir öğretmen adayı grubundan uygulamalı staj döneminde gerçekleştirdikleri her öğretmenlik deneyimi sonrası sınıf içi etkileşimi göz önünde bulundurarak dört hafta boyunca öğretmen adayı yansıtma raporu ve akran geri bildirim formu yazmaları istendi. Araştırmacı da uygulamalı staj döneminde sınıf içi etkileşim ile ilgili notlar tuttu ve son olarak, bu yedi öğretmen adayıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapıldı. Toplanan niteliksel veri, Sürekli Karşılaştırma Metodu (Constant Comparison Method) kullanılarak analiz edildi. Çalışmanın sonuçları, öğretmen adaylarına göre sınıf içi etkileşimin dil öğrenme ortamlarında birçok yönden olumlu etkileri olduğunu ortaya koydu. Ayrıca, öğretmen adaylarının sınıf içi etkileşimi etkileyen faktörlerin farkında olduğu görüldü ve adaylar, bu faktörler hakkında detaylı bilgiler sundu. Son olarak, adaylar sınıf içi etkileşimi arttırmaya yönelik birçok farklı fikir belirtti. Çalışmanın bulguları, alanyazına atıfta bulunularak tartışıldı ve gelecekte yapılabilecek çalışmalar için önerilerin yanı sıra çeşitli uygulamalar sunuldu.
dc.description.abstractThis study aims to unveil perceptions and reflections of the pre-service EFL teachers on classroom interaction, factors affecting classroom interaction and the ways to improve classroom interaction. For this aim, a qualitative research design was used. A total of 110 pre-service EFL teachers took part in the study and filled a perception questionnaire regarding their perceptions and reflections on classroom interaction. Besides, a group of seven pre-service teachers were also asked to write self-reflection reports and peer reflection reports regarding classroom interaction right after their teaching practices during practicum for four weeks. Field notes were also taken by the researcher during practicum and finally, semi-structured interviews were conducted with those seven pre-service teachers. The qualitative data gathered were analyzed by using the Constant Comparison Method. The findings revealed that classroom interaction has positive effects on language learning environments in many ways according to the pre-service teachers. Besides, it was indicated that they were aware of the factors affecting classroom interaction and provided detailed information about them. Lastly, the participants stated plenty of ideas concerning the ways to develop interaction in the classroom. The findings of the study were discussed by referring to the relevant literature and various implications were drawn as well as providing suggestions for further research.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePerceptions and reflections of the pre-service efl teachers on classroom interaction
dc.title.alternativeİngilizce öğretmen adaylarının sınıf içi etkileşime yönelik algıları ve yansıtmaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10324800
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626375
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess