A comparative study of experienced and less experienced EFL teachers` stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practices
dc.contributor.advisor | Keçik, İlknur | |
dc.contributor.author | Pastakkaya, Suzan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:47:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:47:27Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329032 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarını ve sınıf içi sözel düzeltici dönüt uygulamalarını bulmak ve sonrasında bu ikisini karşılaştırıp aralarında tutarsızlık olup olmadığını incelemek için yürütülmüştür. Bu amaçlar doğrultusunda; sınıf içi ses kayıtları, sözel düzeltici dönüt inançları anketi ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılarak bir karma yöntem araştırması yapılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin hazırlık okulunda çalışan iki deneyimli ve iki az deneyimli öğretmendir. Çalışmanın sınıf içi kayıt verileri, 'Recast' tekniğinin tüm öğretmenlerin Dinleme ve Konuşma derslerinde en sık kullandıkları yöntem olduğunu göstermiştir. Ayrıca, tüm öğretmenlerin altı temel sözel dönüt tekniğini değişen derecelerde kullandığı belirlenmiştir. Diğer taraftan anket ve mülakat sonuçları deneyimli ve az deneyimli öğretmenlerin; sözel dönütün önemi, dönütlerin odağındaki hata türleri, farklı hata türleri için en etkili sözel dönüt türleri ve akran düzeltmesi gibi konularda hem çelişen hem de benzer fikirleri olduğunu bulmuştur. Öğretmenlerin inançları ve sınıf içi uygulamalarının karşılaştırılması sonucu her iki gruptaki öğretmenlerin bu ikisi arasında birçok tutarsızlığının olduğu ortaya çıkarmıştır.Anahtar sözcükler: Sözel düzeltici dönüt, Öğretmen inançları, Deneyimli ve az deneyimli öğretmenler, Sözel öğrenci hataları | |
dc.description.abstract | The current study was undertaken to reveal the experienced and less experienced EFL teachers' stated beliefs about oral feedback types and their in-class practices and compare them to find out whether there were an inconsistences between the two. To reach its aims, a mixed-method was employed by means of classroom audio recordings, a belief questionnaire and semi-structured interviews. The participants of the study were two experienced and two less experienced teachers teaching at preparatory school in a state university in Turkey. The classroom data showed that the most frequent feedback was Recast for both groups in Listening and Speaking classes. Also, they all used the six main types of oral feedback at varying degrees. On the other hand, the questionnaire and semi-structured interview results revealed that the experienced and less experienced teachers had both contrasting and similar ideas about the concepts such as priority of oral feedback, focus of correction, feedback types used for correction and peer-correction. The comparison of in-class practices and stated beliefs showed that there were a number of inconsistencies between the two in both groups. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A comparative study of experienced and less experienced EFL teachers` stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practices | |
dc.title.alternative | Deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerinin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarının ve sınıf içi uygulamalarının karşılaştırmalı çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-17 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Beliefs | |
dc.subject.ytm | Oral corrective feedback | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Experience | |
dc.subject.ytm | Teacher-student interaction | |
dc.subject.ytm | Teacher feedback | |
dc.identifier.yokid | 10327095 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 624156 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |