Show simple item record

dc.contributor.advisorTerekli, Mustafa Serdar
dc.contributor.authorDal, İbrahim Yavuz
dc.date.accessioned2020-12-28T13:44:01Z
dc.date.available2020-12-28T13:44:01Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328801
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ OLANAKLARINI BİLİMSEL ARAŞTIRMALARINDA KULLANMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ İbrahim Yavuz DAL Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Danışman: Yard. Doç.Dr. M. Serdar TEREKLİ 2004 Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin spor konulu araştırmalarında ve bilgi edinmede bilişim teknolojisi olanaklarından yararlanma durumlarını belirlemek, öğrencilerin görüş ve beklentilerini tespit etmektir. Araştırmaya katılan öğrencilere Bilişim Teknolojilerinden yararlanma düzeylerini ölçmeye yönelik anket araştırma evrenini oluşturan tüm Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerine uygulanmıştır. İstatistiksel yöntem olarak, genel tarama modeli uygulanmış ve öğrencilerin her soruya verdikleri cevapların yüzdesi hesaplanmıştır. Çözümlemeler SPSS 9.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya katılan Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin %70.8'inin internet kullanımına dair herhangi bir eğitim almadığı, bunun yanında öğrencilerin tümünün internet kullandığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin % 72.1 'inin araştırmalarında bilgisayardan11 yararlandığı, %53.5'inin ise, interneti her kullanımlarında araştırma ve ödev hazırlamada 1 saatten az kullandığı belirlenmiştir. Araştırma grubu öğrencilerin internette email ve arama motoru hizmetlerinden haftada birkaç kez yararlanmakta olduğu, internette dosya transferi, çevrimçi eğitim ve çevrimiçi veri tabanlarından çoğunlukla yararlanmadığı görülmüştür. Öğrencilerin %61 oranla mesleki ve branş gelişiminde interneti sıklıkla kullandıkları ve %81.4'ünün ders konulu araştırmalarında internet hizmetlerinden yararlandığı görülmüştür. Araştırmada öğrencilerin %41'i bilimsel ve eğitim amaçlı spor sitelerini araştırma ve ödev hazırlamada yetersiz bulmuş; yine bu sitelerin sayısı konusunda %46.3 oranda yetersiz seçeneğini tercih etmişlerdir. Ayrıca araştırmaya katılan Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin %94.5'i etkili internet kullanımı için yeterli eğitimin alınması gerektiğini düşünmektedir. Bu yükseklisans tezi dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde teknoloji ve spor kavramı, bilişim teknolojisinin önemi, bilişim teknolojilerden bilgisayar ve internet hizmetleri, Türkiye Bilişim Altyapısı ve Üniversitelerde bilişim teknolojisinin önemi konuları açıklanmaktadır. İkince bölüm araştırmanın materyal ve yöntem bölümü; üçüncü bölümde Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir araştırma bulunmaktadır. Tezin son bölümü olan dördüncü bölümde, tartışma ve sonuçlara ilişkin bilgiler bulunmaktadır. Anahtar Sözcükler : Bilişim Teknolojileri, Spor Teknolojisi, Bilgisayar, İnternet.
dc.description.abstractm ABSTRACT Master of Science Thesis USAGE OF COMMUNICATION TECHNOLOGIES ON SCIENTIFIC RESEARCHES BY THE STUDENTS OF COLLEGE OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS IN ANADOLU UNIVERSITY Ibrahim Yavuz DAL Anadolu University Institute of Health Sciences Physical Education Program Advisor: Assistant Professor M. Serdar TEREKLİ 2004 Aim of this study is to search usage of communication technologies of students of college of Physical Education and Sports, Anadolu University, is also to search students' expectation on the subject. A survey is conducted to the students to find out usage of communication technologies. As a statistical method, general scanning model is used. Answers' percentages are calculated. SPSS 9.0 computer software is used in this calculations. %70.8 of students are not yet any education about usage of internet in their researches. On the other hand all the students use internet. %72.1 of students get help of computers, %53.5 of students use internet in their academic researches less than one hour in a day. Students use email and search engines in internet a couple of times in a week. FTP and online education and online data bases are not used frequently by students.IV %61 of students use internet frequently for their development of sport branch and professionals. %81.4 of students use internet for their course related searches. %41 of students find web sites including sports and sports education insufficient. Number of such a web sites is found also insufficient. %94.5 of students found internet education necessary. This master thesis has four chapters. In the first chapter, concepts of technology and sport, importance of computers and internet services as a communication technologies, Turkish communication infrastructure, and communication technologies in Turkish Universities are explained. Second chapter is about material and method of the research. Third chapter gives detailed information a survey which is conducted to the students of The College of Physical Education and Sports, Anadolu University. The last chapter contains summary and the conclusion of thesis. Keywords : Communication Technologies, Sport Technologies, Computer, Internet.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerin bilişim teknolojisi olanaklarını bilimsel araştırmalarında kullanmalarına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeUsage of communication technologies on scientific resear ches by the students of collage of physical education and sports in AÜ
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid174965
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid157399
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess