dc.contributor.advisor | Bayrak, Çoşkun | |
dc.contributor.author | Yaliz, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:42:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:42:54Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328666 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Beden Eğitimi dersi kapsamındaki fiziksel etkinlik oyunlarının ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin karakter gelişimleri üzerine etkisinin olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada deneme modeli olan ?öntest-sontest kontrol gruplu model? kullanılmıştır. İlköğretim dördüncü sınıf düzeyinde uygulanan bu araştırma, bir deney grubu, bir de kontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenciden oluşan iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubu olarak belirlenen gruba Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiş Beden Eğitimi dersi kapsamındaki konulara ek olarak karakter gelişimine yönelik belirlenmiş fiziksel etkinlik oyunları uygulanmıştır. Kontrol grubu olarak belirlenen grupta ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiş Beden Eğitimi ders programı uygulanmıştır. Araştırmada her iki gruba araştırmacı tarafından Martin J. Lee, Jean Whitehead ve Nick Balchin (2000) tarafından geliştirilen ve Frogozo (2006) tarafından modifiye edilen ?Youth Sports Value Questionnaire? (Genç Sporcular Değer Anketi-YSVQ) öğretimden önce öntest, öğretimden sonra da sontest olarak uygulanmıştır. Araştırma verilerinin istatistik analizleri için SPSS programı kullanılmıştır. Verilerin bilgisayarla çözümlenmesinde ?aritmetik ortalama?, ?standart sapma?, ?t-testi? ve ?ANOVA?dan yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, Beden Eğitimi dersi kapsamındaki konulara ek olarak karakter gelişimine yönelik belirlenmiş fiziksel etkinlik oyunlarının deney grubundaki öğrencilerin karakter gelişimleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Sadece Beden Eğitimi dersini alan kontrol grubundaki öğrencilerin öntest ve sontest puan ortalamaları arasında bir artış gözlenmesine karşın bu artışın sontest lehine bir fark yaratmadığı görülmüştür. Beden Eğitimi dersi kapsamındaki konulara ek olarak karakter gelişimine yönelik belirlenmiş fiziksel etkinlik oyunlarının yürütülmekte olan Beden Eğitimi ders programına göre öğrencilerin karakter gelişimleri üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Beden Eğitimi dersi kapsamındaki konulara ek olarak karakter gelişimine yönelik belirlenmiş fiziksel etkinlik oyunlarının deney grubundaki öğrencilerin dürüstlük, yardımseverlik, sorumluluk ve vatandaşlık karakter bileşenleri üzerinde etkili olduğu buna karşın adil olma ve saygı karakter bileşenleri üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Sadece Beden Eğitimi dersine katılan kontrol grubundaki öğrencilerin adil olma, saygı, yardımseverlik, sorumluluk ve vatandaşlık karakter bileşeni düzeyleri üzerinde bir fark yaratmadığı buna karşın dürüstlük karakter bileşeni düzeyi üzerinde ise bir fark yarattığı görülmüştür. Beden Eğitimi dersi kapsamındaki konulara ek olarak karakter gelişimine yönelik belirlenmiş fiziksel etkinlik oyunlarının yürütülmekte olan Beden Eğitimi ders programına göre öğrencilerin dürüstlük, adil olma, saygı, yardımseverlik, sorumluluk ve vatandaşlık karakter bileşeni düzeyleri üzerinde bir fark yaratmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This study is aimed to examine whether physical activity games within physical education lessons affect on character development of fourth class elementary students. In this research, pre-test post-test with control group model has been implemented which is experimental model. The study was carried out on two groups, experimental and control groups, consisting of a total of 60 students. Physical activity games prepared for the development of character in addition to the matters Physical Education course designated by the Ministry of Education was implemented to the experimental group. Physical education curriculum designated by the Ministry of Education was implemented to the control group. In this research, both groups were implemented ?Youth Sports Value Questionnaire? which is originally developed by Martin J. Lee, Jean Whitehead and Nick Balchin (2000) and then modified by Frogozo (2006), as a pre-test before training and as a post-test after training. SPSS was used for statistical analysis of research data. In the data analysis, `arithmetic mean?, ?standard deviation`, ?t-test? and ?ANOVA? were used. At the end of the research, it is found that physical activity games prepared for the development of character in addition to the matters Physical Education course affected on the character development of students in the experimental group. Even though there was an increase between pre-test and post-test values of students in the control group educated only physical education course, it has seen that this increase didn?t make a difference in favor of protest. It has observed that according to the Physical Education curriculum conducted, physical activity games prepared for the development of character in addition to the matters Physical Education course was not effective on character development of students. It has found that physical activity games prepared for the development of character in addition to the matters Physical Education course has influence on character components including trustworthiness, caring, responsibility and citizenship of students in the experimental group despite the fact it has no influence on character components including fairness and respect. It has observed that students in the control group educated only physical education course was not different on character components including fairness, respect, caring, responsibility and citizenship despite the fact it made a difference on character component including trustworthiness. It has seen that according to the Physical Education curriculum conducted, physical activity games prepared for the development of character in addition to the matters Physical Education course didn?t make a difference on character components including trustworthiness, fairness, respect, caring, responsibility and citizenship of students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi dersi kapsamındaki fiziksel etkinlik oyunlarının ilköğretim öğrencilerinin karakter gelişimleri üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of physical activity games within physical education lessons on character development of elementary students | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Plays | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Personality development | |
dc.subject.ytm | Physical activity | |
dc.identifier.yokid | 410223 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288467 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |