dc.contributor.advisor | Argan, Metin | |
dc.contributor.author | Aksakal, Nalan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:42:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:42:50Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328658 | |
dc.description.abstract | Eğitim alanında gerçekleşen değişikliklerle öğrenmenin gerçekleşmesinde eğlence unsurunun kullanılması ve bunun doğrultusunda da eğlence ve eğitim karışımının asıl hedefi olarak da eğitimi eğlence ile desteklemek amacıyla yeni bir öğretim yaklaşımının yani eğlendirerek eğitim yaklaşımının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu kapsamda araştırmanın konusu; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin eğlendirerek eğitim yaklaşımına yönelik tutumları, bilgi düzeyleri ve deneyimlerini ortaya koymaktadır. Bu çalışma ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin eğlendirerek eğitim yaklaşımına ilişkin tutumları, sahip oldukları bilgi düzeyleri ve deneyimleri net bir şekilde ortaya konulabilirse; öğrenme ortamında eğitimciler, eğlendirerek eğitim yaklaşımından yararlanarak bireydeki öğrenmenin kalıcılık düzeyini arttırmayı sağlayabilirler.Araştırmanın evrenini, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği, Antrenörlük, Rekreasyon ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde örgün eğitim gören öğrencilerin %49,1'i üzerinde (338 kişi) uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak eğlendirerek eğitim yaklaşımına ilişkin tutum ölçeği, tatmin ve tavsiyeyi ortaya koyan memnuniyet ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Açıklayıcı Faktör Analizi, Korelasyon Analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, eğlendirerek eğitim yaklaşımına ilişkin tutum faktörleri arasındaki ilişki, faktörler arasındaki korelasyonlar ,51 ile ,63 arasında değişmektedir. Faktörler arasındaki en düşük ilişki algılanan öğrenme etkisi ve drama ve uygulama faktörleri arasındadır (0,51). Faktörler arasındaki en yüksek ilişki ise, anlatım ve materyal ve drama ve uygulama faktörleri arasındadır (0,63). Faktörler arasında belirlenen Pearson korelasyon katsayılarına göre tüm faktörler arasındaki ilişkinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Değişkenler arası ilişkiyi ortaya koyan regresyon modeline ilişkin standardize edilmiş beta (ß) değerleri bakımından incelendiğinde algılanan öğrenme etkisi faktörünün tavsiye ve tatmin bağımlı değişkeninin tamamı üzerinde en güçlü etkiye sahip olduğu görülmektedir. Diğer faktörler ise, ikinci olarak anlatım ve materyal daha sonra drama ve uygulama ve en son olarak eğitimci ve sınıf atmosferi faktörlerinin ise tatmin ve tavsiye bağımlı değişkenlerinin tamamı üzerinde etkiye sahip oldukları belirlenmiştir.Sonuç olarak, eğlendirerek eğitim yaklaşımı ile tavsiye bağımlı değişkeni ve eğlendirerek eğitim yaklaşımı ile tatmin bağımlı değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Tatmin bağımlı değişkeninin tavsiye bağımlı değişkeni üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Beden Eğitimi, Eğlendirerek Eğitim | |
dc.description.abstract | The usage of the factor of entertainment in the realization of learning with the changes occured in the field of education has given way to the emergence of a new educational approach, namely the edutainment one, aiming mainly at supporting education with entertainment. Within this framework the subject of this research is to put forth the attitudes towards the edutainment, knowledge level and experiences of the students from the School of Physical Education and Sports. If the attitudes towards the edutainment of the students from this school, their knowledge level and experiences can be set forth, the educators may enhance the persistence level of the learning in the individual by making use of the edutainment approach in the environment of learning.The scope of this research has been comprised of the 49% of the students, ie 338 people, that have formal education at the School of Physical Education and Sports, Coach Training in Sports and Recreation and Sports. In order to collect data for the research, the attitude scale regarding the edutainment approach and the satisfaction scale that presents the satisfaction and recommendation have been put to use. In addition, the explanatory factor analysis, correlation analysis and multi linear regression analysis have been utilized while analyzing the data obtained during the research.According to the research findings, the relation among the behavioral factors related to edutainment and the correlations between the factors range from 51 to 63. The lowest relation among the factors is between the perceived learning effectiveness, drama and practice (0,51). On the other side the highest relation among the factors is between the expression, material, drama and practice (0,63). Taking the Pearson Correlation Coefficient into consideration, the relation among all the factors has been observed to be moderate. When analyzed in terms of standardized beta (ß) values concerning the regression model that presents the relation between variables, the factor of perceived learning effectiveness has the most powerful influence on the whole recommendation and satisfaction dependent variable. The other factors such as expression, material, drama, practice and educator and class ambience respectively have been found out to have an influence on all the satisfaction and recommendation dependent variables.As a consequence, it has been determined that there is statistically a significant relation of the edutainment approach with both recommendation dependent variable and satsifaction dependent variable. The satisfaction dependent variable has been determined to have a powerful impact on the recommendation dependent variable, as well.Keywords: Education, Physical Education, Edutainment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin eğlendirerek eğitim (Edutaınment) yaklaşımına ilişkin tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | School of physıcal educatıon and sporteducatıon students edutainment approach to study of attıtudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 420968 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 298867 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |