Test of language development ?primary : Fourth edition (Told-p: 4) testinin Türkçe uyarlanmasında madde analizi: Ön bulgular
dc.contributor.advisor | Topbaş, Seyhun | |
dc.contributor.author | Yolal, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:42:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:42:49Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328656 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Test of Language Development Primary: Fourth Edition (TOLD-P:4) testinin Türkçeye uyarlanma sürecinde TOLD-P:4 alt testlerinin madde analizleri ön çalışmasını kapsamaktadır.Araştırma grubu 4 ? 9 yaş arasında bulunan ve normal gelişim gösteren 103 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada, TOLD-P:4 testinin Türkçe uyarlaması veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Betimleyici istatistikler için aritmetik ortalama ve standart sapma yöntemi kullanılmıştır. Maddelerin güçlük ve ayırtedicilik değerleri, nokta-çift serili madde toplam korelasyon katsayısı ve Cronbach alfa katsayısı ile analiz edilmiştir. Uç grupların puanlarının karşılaştırılması bağımsız örneklem t testi kullanılarak yapılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre uyarlanan testin orijinal maddelerinin yanı sıra Türkçe diline ve Türk kültürüne uygun maddelerin yer aldığı görülmüştür. Madde analizi sonuçları doğrultusunda uygun görülen maddelerin asıl testte kullanılabileceği sonucu elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study involves the pilot item analysis subtest of TOLD-P:4 in the adaptation process of Test of Language Development Primary:4 (TOLD-P:4) into Turkish.Research group consist of 103 typically developing children between the age of 4 ? 9. In this study the Turkish language adaptation of TOLD-P:4 was used as a data collection tool.The data collected in this study were analyzed by using SPSS 15.0 package programme. In descriptive statistics, methods of aritmatic mean and standart deviation were used. Item diffuculty and item discrimination were analiyzed by point biserial item total correlation coefficent and cronbach alpha coefficient. In the comparison of extreme groups scores independent samples of t- test was used.The results show that besides original items of adapted test, it includes items appropriate to Turkish Language and Turkish culture. In accordance with the results of item analysis the result of appropriate items can be used in the main test was elicited. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Kulak Burun ve Boğaz | tr_TR |
dc.subject | Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat) | en_US |
dc.title | Test of language development ?primary : Fourth edition (Told-p: 4) testinin Türkçe uyarlanmasında madde analizi: Ön bulgular | |
dc.title.alternative | Adoptation of test of language development ?primary : Fourth edition (Told-p: 4) into Turkish item analysıs: Prelimanary findings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Test statistics | |
dc.subject.ytm | Item analysis | |
dc.subject.ytm | Language | |
dc.subject.ytm | Language studies | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Tests | |
dc.subject.ytm | Language development | |
dc.identifier.yokid | 421223 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 298869 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |