Show simple item record

dc.contributor.advisorArgan, Metin
dc.contributor.authorYetim, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-28T13:42:30Z
dc.date.available2020-12-28T13:42:30Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328620
dc.description.abstractÖZETGelişen teknoloji ile birlikte insanların ihtiyaçları ve beklentileri de değişmektedir. Bu ihtiyaç ve beklentiler özellikle kişiden kişiye değişmekte olduğundan bireylerin ilgilenim profillerini belirleyebilmek önem kazanmaktadır. Özellikle yoğun bir rekabet ortamı içerisinde bulunan fitnes sektöründe, fitnes merkezlerinin ayakta kalabilmesi için müşterilerin bireysel ilgilenim profillerini belirlemek oldukça önemli bir hal almaktadır. Çünkü ilgilenim, oluşturulmak istenen sadakatin öncülerinden biri olarak değerlendirilebilir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı fitnes merkezine üye olan bireylerin boş zaman ilgilenimlerini etkileyen faktörleri ortaya koyarak bu faktörlerin boş zaman tatmini ve boş zaman sadakatleri arasındaki ilişkileri incelemektir.Elde edilen bulgular, fitnes merkezlerine üye olan bireylerin boş zaman ilgilenimlerinin, boş zaman tatminleri ve boş zaman sadakatleri üzerinde olumlu etkisi olduğuna işaret etmektedir. Ayrıca bulgular fitnes merkezi katılımcılarının demografik özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlar, fitnes merkezi işletmecileri ve boş zaman araştırmacıları için bireysel ilgilenimleri belirleyebilmek adına yol gösterici çıkarımlar sunmaktadır.Anahtar Kelimeler: boş zaman, boş zaman ilgilenimi, fitnes merkezi, boş zaman tatmini, boş zaman sadakati
dc.description.abstractABSTRACTPeople's needs and expectations are changing with developing technology. As these needs and expectations change from person to person, the determination of individual involvement profiles are also gaining importance. Especially in fitness sector where there is intesive competition, fitness centers must determine their customers individual involvement profile. Because involvement is formed as one of precursors of loyalty. Therefore, the aim of this study was to examine the impact of leisure involvement on leisure satisfaction and loyalty for participants of fitness centers.The findings indicate that the fitness center participants' leisure involvement have an impact on leisure satisfaction and loyalty. The result also revealed that leisure involvement, leisure satisfaction and loyalty were found to be significantly varied according to demographic characteristics of participants. The result of this study offers guiding implications to determine individual involvement of customers for fitness center managers and leisure researchers.Key Words: leisure, leisure involvement, fitness center, leisure satisfaction, leisure loyaltyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBoş zaman ilgileniminin boş zaman tatmini ve sadakati üzerine etkisi: Eskişehir`deki fitnes merkezleri üzerine araştırma
dc.title.alternativeThe effect of leisure involvement on leisure satisfaction and loyalty: A study on fitness centers in Eski̇şehi̇r
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmTime
dc.subject.ytmTime management
dc.subject.ytmFitness center
dc.subject.ytmFitness
dc.identifier.yokid10049877
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365312
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess