dc.contributor.advisor | Yalız Solmaz, Dilek | |
dc.contributor.author | Beyaz, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:41:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:41:46Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328534 | |
dc.description.abstract | Kişinin kendisini bir başkasının yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anladığını ona doğru bir şekilde ifade etme sürecine empati denir. Empatik eğilim, bireyin empati kurma potansiyeli, empatik beceri ise; bireyin karşısındakinin duygularını anladığını ona hissettirebilme becerisidir. Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının empatik eğilim ve empatik becerileri düzeylerini incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını 2015-2016 güz öğretim döneminde Anadolu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfında öğrenim gören toplam 141 (60 bayan, 81 erkek) öğrenci oluşturmuştur. Betimsel nitelikteki araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Empatik Eğilim Ölçeği` ve `Empatik Beceri Ölçeği-B Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde `aritmetik ortalama`, `standart sapma`, iki grubun karşılaştırılmasında `t testi`, çoklu karşılaştırmalarda `tek yönlü varyans analizi` ve öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeyleri ile empatik beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin yorumlanması amacıyla `pearson korelâsyon analizi` kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının empatik eğilim ve empatik beceri puanları orta düzeydedir. Öğretmen adaylarının empatik eğilim ve empatik beceri puanları arasındaki ilişkinin düşük negatif yönlü (r=-.073) ve anlamsız olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeyi ölçeğinden aldıkları puanların cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim ve meslek durumları, aktif olarak spor yapma durumu, spor yapma düzeyi ve öğretmenlik mesleğinde empatinin önem durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın oluşmadığı, bölümü isteyerek seçip seçmeme değişkenine göre anlamlı farklılığın olduğu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının empatik beceri düzeyi puanlarını ile cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim ve meslek durumları, aktif olarak spor yapma durumu, spor yapma düzeyi, bölümü isteyerek seçip seçmeme ve öğretmenlik mesleğinde empatinin önem durumu değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Öğretmenlik mesleği düşünüldüğünde, öğretmen adaylarının empatik becerilerinin yetersiz olduğu ve geliştirilmesi için uygun empati eğitiminin verilmesinin gerektiği söylenebilir. | |
dc.description.abstract | Empathy is the process in which someone puts himself/herself in someone else's place in order to understand that person's feelings and thoughts, and communicate that understanding to them correctly. In relation to that, empathic tendency is an individual's potential to develop empathy while empathic skill is an individual's ability to show a person that their feelings are understood. The aim of this study was to investigate the levels of empathic tendency and empathic skill of physical education and sports pre-service teachers. The participants were 141 (female 60, male 81) students who were in their first, second, third, and fourth year in the Physical Education and Sports Teaching Department within the Sport Science Faculty of Anadolu University in the fall semester of 2015-2016 academic year. For this descriptive study, `Personal Info Form`, `Empathic Tendency Scale` and `Empathic Skill Scale-B Form` have been used as data collection tools. The data was analyzed using arithmetic mean, standard deviation, t test (for double comparisons), and `one way ANOVA` (for multiple comparisons). The results revealed that empathic tendency and empathic skill levels of pre-sevice teachers were medium. While the relationship between participants' scores of empathic tendency and empathic skills was low negative (r=-.073) that finding was not significant (p>.05). Furthermore, there was no significant difference between pre-service teachers' empathic skills scores and `gender`, `study year`, `parents' levels of education and their occupation`, `situation of doing active sports`, `level of doing sports`, `whether they chose to study in that program willingly or not`, and `their perceptions of the importance of empathy for teaching profession`. The results were the same for the comparisons of above variables to pre-service teachers scores of empathic tendency with the exception of the variable: `whether they chose to study in that program willingly or not`. It can be concluded that pre-service teachers' empathic skill levels are below the desired level for teaching and that there is a need to provide pre-service teachers with more opportunities to develop their empathic skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının empatik eğilim ve empatik beceri düzeylerinin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of empathic tendency and empathic skill levels of pre-service teachers who study in physical education and sports department: The case of Anadolu University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Empathy | |
dc.subject.ytm | Empathic skill | |
dc.subject.ytm | Empathic inclination | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.identifier.yokid | 10122031 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440356 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |