Show simple item record

dc.contributor.advisorKatırcı, Hakan
dc.contributor.authorÖncü, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-28T13:41:25Z
dc.date.available2020-12-28T13:41:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328492
dc.description.abstractŞehirlerin kendi özgün değerlerine odaklanarak şehir kimliği yaratma çabalarının sonucunda marka şehirler ortaya çıkmaktadır. Eskişehir'in son yıllarda yaptığı çalışmalar, bir öğrenci şehri olarak konumlandırılmasına, kültürel faaliyetleri ve rekreasyon alanları ile bir kültür turizmi şehri olarak anılmasına neden olmuştur. Bu çalışmada, Eskişehir'in sahip olduğu rekreasyon alanları ve düzenlenen etkinliklerin şehir markalaşmasına katkısı yabancı turistler gözünden nitel analiz yöntemlerinden yararlanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. AIESEC projeleri ile Eskişehir'e gelen 8 üniversite öğrencisine, öncelikle Eskişehir ile ilgili genel gözlemlerini ölçmek için ön görüşme yapılmıştır. Daha sonra görüşmeciler ile Eskişehir'in turistik destinasyonları ve rekreasyon alanlarına gezi düzenlenmiş, workshop çalışmaları yapılmıştır. Son olarak görüşmecilerin Eskişehir'in marka şehir olup olmadığı, hangi unsurların markalaşmaya katkıda bulundukları hakkındaki görüşlerini almak için son görüşme yapılmıştır. Çalışmanın analiz kısmında, görüşmecilerin cevaplarına betimsel ve kategorisel içerik analizi uygulanmış ve belirli kategoriler altında öne çıkan kodlar tespit edilmiştir. Bu veriler sonucunda Eskişehir'in Marka Kavram Haritası çıkarılmıştır. Elde edilen Marka Kavram Haritasında, Eskişehir'in en dikkat çeken marka değeri `Masal Şatosu` olarak ifade edilmiştir. Masal Şatosu'na ev sahipliği yapan Sazova Parkı içerisinde yer alan diğer rekreasyon alanları; `Bilim Deney Merkezi` ve `Planetaryum (Uzay Evi)` yine görüşmeciler tarafından anılmıştır. Eskişehir imajı hakkındaki bulgulara bakıldığında; `öğrenci şehri`, `küçük şehir`, `yaşanabilir şehir` ifadeleri dikkat çekmektedir. Son olarak Eskişehir'in marka şehir olup olmadığına yönelik soruya, 2 katılımcı olumlu; 2 katılımcı olumsuz; 4 katılımcı ise marka şehir olma potansiyeli taşıdığı şeklinde cevap vermiştir.
dc.description.abstractBrand cities are emerging as a result of efforts to create a city identity by focusing on the city's own original values. The studies that Eskişehir has made in recent years have caused a student to be positioned as a city and to be referred to as a cultural tourism city with its cultural activities and recreational areas. In this study, the contribution of the recreation areas of Eskişehir to city branding was tried to be determined by qualitative analysis methods due to foreign tourists. Preliminary interviews were conducted with 8 university students coming to Eskişehir with AIESEC projects to measure their general observations about Eskişehir. Later on, trips to the tourist destinations and recreation areas of Eskişehir with the interviewers were organized and workshops were held. Finally, a final meeting was held to get the views of the interviewers about whether Eskisehir is a brand city and which elements contribute to this brand.In the analysis part of the study, descriptive and statistical content analysis was applied to interviewers' answers and the prominent codes were determined under certain categories. As a result of this data, Eskisehir's Brand Concept Map was issued. In the obtained Map, Eskişehir's most remarkable brand value is expressed as `Fairy Tale Castle`. Other recreation areas in Sazova Park, which hosts the Fairy Tale Castle; The `Science Experiment Center` and `Planetarium` were again mentioned by the interviewers. When you look at the findings about the image of Eskisehir; `Student city`, `small city`, `livable city` expressions attract attention. Finally, the question about whether Eskişehir is a brand city, 2 participants positive; 2 participants were negative; 4 participants were answered as having the potential to become a brand city.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleMarka şehir algısı ve rekreasyon: Eskişehir ili örneği
dc.title.alternativeCity brand percetion and recreation: Case of Ekisehir province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-11
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmCities
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmEskişehir
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.identifier.yokid10208636
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514409
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess