Show simple item record

dc.contributor.advisorYalız Solmaz, Dilek
dc.contributor.advisorKürüm Yapıcıoğlu, Dilruba
dc.contributor.authorEren, Gonca
dc.date.accessioned2020-12-28T13:41:05Z
dc.date.available2020-12-28T13:41:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328454
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 5. sınıf beden eğitimi ve spor öğretim programı ile öğretilen program arasındaki uyumun incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden çoklu durum çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcıları, 2018-2019 Akademik Yılı güz döneminde, Eskişehir'de iki farklı sosyo-ekonomik düzeydeki ortaokulda, 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersini yürüten, iki beden eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda şu dört ana temaya ulaşılmıştır: 1-Öğretim Programının Uygulanması, 2-Derse Yönelik Tutumlar, 3-Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar ve 4-Öğretmenlerin Öz Değerlendirmeleri. Sonuç olarak, öğretmenler başta olmak üzere tüm paydaşların, öğretilen programda etkili oldukları görülmüştür. Karşılaşılan sorunların çözümünde hizmet içi eğitimlerin yaygınlaştırılması, öğretmen eğitimi programlarının gözden geçirilmesi ve paydaşların iş birliğinin sağlanması önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: Beden eğitimi ve spor dersi, Öğretim programı, Durum çalışması,Yapılandırmacı yaklaşım, Öğretilen program.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the harmony between the 5th grade physical education and sports curriculum and the curriculum in-use in Eskişehir. The participants of the research, which is designed as a multiple case study of qualitative research methods, consists of two physical education teachers who conduct physical education and sports classes at two different socio-economic level secondary schools during the 2018-2019 Academic Year fall semester. In line with the aim of the research, the following four main themes were reached: 1-Application of the curriculum, 2-Attitudes towards physical education course, 3-Problems encountered in practice and 4-Self assessment of teachers. As a result, it was observed that all stakeholders, especially teachers, were effective in the curriculum in-use. It is recommended to disseminate in-service trainings, revise teacher education programs and ensure cooperation of stakeholders in the solution of the problems encountered.Keywords: Physical education and sport class, Curriculum, Case study, Constructivistapproach, Curriculum in-use.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5. sınıf beden eğitimi ve spor öğretim programının uygulama sürecinin incelenmesi: Çoklu durum çalışması örneği
dc.title.alternativeAn examination of implementation process of the 5. grade physical education and sport curriculum: Example of multiple case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-10
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.identifier.yokid10253652
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552059
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess