İşitme kayıplı çocuklarla çalışan dil ve konuşma terapistlerinin yürüttükleri terapi süreçlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Cankuvvet Aykut, Nurdan | |
dc.contributor.author | Kalayci, Gülefşan Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:40:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:40:56Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328436 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Türkiye'de çalışan dil ve konuşma terapistlerinin (DKT) işitme kaybınave terapisine ilişkin özyeterlik düzeyleri incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırmayöntemlerinden betimsel model kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla `Dil veKonuşma Terapistleri için İşitme Kaybına ve Terapisine İlişkin Özyeterlik Anketi`geliştirilmiştir. Anket altı bölümden, 39 kapalı uçlu maddeden ve beşli Likert tipi yanıtlardanoluşmaktadır. Araştırmaya Türkiye'de çalışan 87 DKT katılmıştır. Araştırmadan elde edilenveriler, Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri aracılığıyla ve betimsel istatistiklerkullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde, Türkiye'de çalışan DKT'lerin anketmaddelerine göre, dil ve konuşma becerilerini değerlendirmede yüksek düzeyde özyeterliğe,ancak işitmeye yardımcı teknolojilerden biri olan beyin sapı implantına ilişkin düşükdüzeyde özyeterliğe sahip oldukları görülmüştür. Anketin alt boyutlarına ilişkin özyeterlikdüzeyleri incelendiğinde ise DKT'lerin terapi sürecine ilişkin daha yüksek düzeydeözyeterliğe sahip oldukları belirlenmiştir. Anketin alt boyutlarına ilişkin elde edilenbulgularda terapi süreci alt boyutunun işitme kayıplı çocuklarla çalışma süresine, işitmeyeyardımcı teknolojiler alt boyutunun ise meslekte çalışma süresine göre özyeterlik düzeylerinifarklılaştırdığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Dil ve konuşma terapisi, Özyeterlik, İşitme kaybı. | |
dc.description.abstract | In this research, the self-effficacy levels of speech and language pathologist workingin Turkey on hearing loss and its intervention have been examined. It was done by usingdescriptive model as a quantitative research method. `The Self-Efficacy of Speech andLanguage Pathologist Survey on Hearing Loss and Its Therapy` survey have been developedto collect the data. The survey includes 6 parts with 39 close-ended item. It is consist of 5-Item Likert Type answers. 87 SLPs have participated in this research. The data gathered fromthe research have been analyzed by using descriptive statistics and Kruskal Wallis and MannWhitney U Tests.The findigs show that the SLPs has high level self-efficacy on evaluation of languageand speech skills, whereas they have low level self-efficacy on brain steam implant as anassistive technology for hearing. Furthermore, the findings of sub-dimension of the surveyindicates that SLPs have higher level self-efficacy on therapy process. The self-efficacylevels on therapy process differs depending on working hours with childrens with hearingloss. On one hand, the self-efficacy levels on assistive technology for hearing differsdepending on working hours as a professional in the field.Key Words: Speech and language therapy, Self-efficacy, Hearing loss | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşitme kayıplı çocuklarla çalışan dil ve konuşma terapistlerinin yürüttükleri terapi süreçlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the therapy process opinions of speech and language therapist's working with the children hearing loss | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-10 | |
dc.contributor.department | Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ear diseases | |
dc.subject.ytm | Hearing loss | |
dc.subject.ytm | Hearing disorders | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired children | |
dc.subject.ytm | Speech | |
dc.subject.ytm | Speech therapy | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Language disorders | |
dc.identifier.yokid | 10278134 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 557732 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |