Ideological search, political and history writing: The first revolution lectures in 1934
dc.contributor.advisor | Toprak, Hakkı Zafer | |
dc.contributor.author | Göleç, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-22T10:33:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-22T10:33:55Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326961 | |
dc.description.abstract | Bugüne dek ayrıntılı bir inceleme konusu edilmemiş olan bu tecrübe, aynı dönemde başka ülkelerde görülen benzer tecrübeler ile karşılaştırmalı olarak, tarihsel bir süreç olarak, parti- ideoloji ilişkileri, dersleri veren devlet adamı-profesörlerin biyografileri ve derslerin içerikleri/metinleri bağlamlarında değerlendiriliyor. Bu dersler hem tarihsel bir vak'a örneği olarak karşımızda durmakta hem de kendi dönemi ve geçmişe ilişkin değerlendirmeler ve geleceğe ilişkin perspektifler içermektedir. Tek parti dönemi Türkiye'sinin özel tarihsel şartlan içerisinde ortaya konmuşlardır. Ayrıca öznelerinin kişisel tarihleri içerisinde bir yer tutmaktadırlar. Dolayısıyla dersler zamanlar, özneler ve kavramların bir tür iç içe geçmişliği ile farklı bir tarihsel okuma imkanı sunmaktadırlar. Çalışmada konuya ilişkin ayrıntılı bilgilerin ilk kez ortaya konmasının ötesinde 19301u yıllar ve genelde tek parti dönemi üzerine mevcut tezlerin/metinlerin yeniden değerlendirilebilir olup olmadıklarını sorgulamak amaçlanıyor. Mustafa Göleç İİİ | |
dc.description.abstract | This study examines the Institute of Revolution founded in the body of the Istanbul University after the university reform in 1933 and the first Revolution Lectures given in 1934. This experience, which has not been yet studied in detail, is evaluated comparatively with similar experiences seen in other countries in the interwar period, as a historical process, and in the contexts of relations between party and ideology, biographies of the statesmen-professors and the contents/texts of the lectures. These lectures serve both as an example of a historical case and they include evaluations on their time on the past and perspectives on the future. They emerged in the special historical conditions of the single-party era. In addition, they are placed within the personal histories of their subjects. Consequently, the lectures present an opportunity for a different historical reading with its assessment of times, subjects and concepts. In the study, in addition to bringing up detailed information about the subject, it is inquired whether or not that the existing theses/texts on the years of the 1930s and in general the single-party era can be re-evaluated. Mustafa Göleç n | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Ideological search, political and history writing: The first revolution lectures in 1934 | |
dc.title.alternative | İdeolojik arayış, politik eğitim ve tarih yazımı: 1934`teki ilk inkilap dersleri(Uluslararası bağlam-Tarihsel süreç-Biyografi ve Metin analizi) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Ideological orientation | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Single Party Period | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | Historiography | |
dc.subject.ytm | Revolution history | |
dc.subject.ytm | Ideology | |
dc.identifier.yokid | 161132 | |
dc.publisher.institute | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145798 | |
dc.description.pages | 249 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |