Show simple item record

dc.contributor.advisorKırlı, Cengiz
dc.contributor.authorBulut, Ergin
dc.date.accessioned2020-12-22T10:33:24Z
dc.date.available2020-12-22T10:33:24Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326911
dc.description.abstractBu tez, Türkiye'de mesleki eğitim siteminin şu anki dönüşümünü incelemektedir. ?Meslek liseleri birdenbire neden memleket meselesi oldu?? sorusuyla başlayan tez, söz konusu dönüşümün arkasındaki sosyal ve ekonomik nedenleri ortaya çıkarmaya çalışmaktadır. Türkiye'nin küresel ekonomiyle bütünleşmesinin dünyada genel olarak ekonomi ve eğitimde görülen eğilimlerle ilişkisini kuran çalışma, sermaye çevrelerinin mevcut sistemi yaşamboyu öğrenmeye dayalı modüler bir biçime sokma çabalarının sebeplerini ortaya koymaktadır. Tezde bilgi ekonomisi ve yaşamboyu öğrenme gibi kavramların anlamları sorgulanmakta ve bunların, modüler, yaşamboyu öğrenen mavi yakalı işçilerin yaratılması açısından ne gibi implikasyonları olabileceği deşifre edilmeye çalışılmaktadır. Tez, mesleki eğitim sistemine ilişkin hakim işlevselci perspektife meydan okumakta ve genel olarak eğitimin özel olarak da mesleki eğitimin siyasi yapısını vurgulamaktadır. İstanbul'da bir meslek lisesinde yapılan saha çalışması ile bu tez, sermayenin kendi sadık teknisyenlerini eğitebilmek için ne gibi teknik ve stratejilere başvurduğunu bulmayı amaçlamaktadır. Bu anlamda tez, özel şirketler ve meslek liselerinin mevcut entegrasyonuna, sermayenin uluslararasılaşması, vasıflı işgücü ihtiyacı ve esnek piyasalar bağlamında bakılması gerektiğini önermektedir. Zira bütün bunlar, hiç şüphesiz gençlerin zihinlerinin kültürel olarak dönüşümünü ve toplumsal eşitsizliklerin söz konusu gençlerin algılarında normalleştirilmesini gerektirmektedir
dc.description.abstractThis thesis scrutinizes the current transformation of vocational training system in Turkey. Beginning with the question ?Why did the vocational high schools become the problem of the country all of a sudden?? it tries to cover the social and economic dynamics and motives behind this transformation. Establishing the link between Turkey?s integration with the global economy and the general trends in global economy and education, it lays out the motive behind the attempts of capital circles to transform the current system to a modular one, which is based on lifelong learning. Questioning the meaning of concepts such as knowledge economy and lifelong learning, it seeks to decipher what kind of implications this might have regarding the creation of modular, lifelong learning blue collar workers. The thesis aims to challenge the mainstream functional perspective on vocational training system and underlines the political character of education in general and vocational education in particular. With a field work carried out in a district of İstanbul, the thesis seeks to find out what kind of techniques and strategies the capital resorts to in order to train its loyal technicians. In this regard, this study suggests approaching the current integration of private companies and vocational schools within the context of the internationalization of capital, need for qualified labor and flexible markets which certainly require a cultural transformation of the minds of the youth and the normalization of social inequalities in their perception.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleThe transformation of the Turkish vocational training system: Creation of lifelong learning, loyal technicians
dc.title.alternativeTürkiye'de mesleki eğitim sisteminin dönüşümü: Yaşamboyu öğrenen sadık teknisyenlerin yaratılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmInequality
dc.subject.ytmKnowledge economy
dc.subject.ytmRemanufacturing
dc.identifier.yokid9008395
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206495
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess