Show simple item record

dc.contributor.advisorPamuk, Osman Şevket
dc.contributor.authorMahmuzlu, Ekin
dc.date.accessioned2020-12-22T10:32:53Z
dc.date.available2020-12-22T10:32:53Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326862
dc.description.abstractBu tezin amacı 19. yüzyıldaki bir mikro-ekonomik bir alanı baştan sona incelemektir. Bu gâyeye ulaşmak için, 1830 ilâ 1860 seneleri arasında Osmanlı İmparatorluğu'ndaki gemicilik sektörünü seçtik. Karadeniz liman kentleri, Akdeniz'deki liman kentlerinin aksine, dünya ekonomisine eklemlenmemiştir. Bu duruma tek istisna ise Trabzon'dur. Bu sebeple de, birçok açıdan farklılaşma gösteren Karadeniz denizcilik sektörünü Akdeniz'deki denizcilik ile mukayese ettiğimizde, gemileri ve piyasa yapısıyla Karadeniz nevi şahsına münhasır bir örnek oluşturur. Özellikle sened-i bahriler olmak üzere, B.O.A arşiv belgelerinin ışığında, boyutları ve diğer fiziki özellikleriyle gemi tipleri belirlenmiştir. Buna ilaveten, önemli gemi inşa bölgeleri, piyasanın yapısı ve trendleri, ortaklıklar ve her gemi sahibi grubun özellikleri, gemicilik piyasası başlığı altında gelişimi, iktisat teorisi ve araçları kullanılarak, incelenmiştir. Böylece 19. yüzyıldaki örnek bir piyasanın bütüncül bir çözümlemesi yapılabilmiştir.
dc.description.abstractThe aim the thesis is to analyze thoroughly an exemplary micro-economic sphere in the nineteenth century. To achieve such purpose, I chose to scrutinize the shipping sector in the Anatolian Black Sea between 1830 and1861. Contrary to those of Mediterranean Sea, the Black Sea port-cities never integrated to the world economy with the exception of Trabzon. Therefore, comparing shipping sector in the Black Sea, which transformation diverged in many points, with that of the Mediterranean Sea, the Black Sea constituted a sui generis example with its ships and market structure. Using B.O.A. archive documents, especially maritime certificates, the wooden ship types with the sizes and other physical features are determined. Moreover, the shipping market, including the main ship building sites, the structure and the trends of the market, the partnerships, and the feature of every ship-owners group are analyzed by using economic theory.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleAn institutional analysis of the Ottoman shipping sector in the black sea region between 1829 and 1861: Merchants and ships
dc.title.alternative1829 ile 1861 yılları arasında Karadeniz bölgesindeki gemiciliğin kurumsal bir analizi; tüccarlar ve gemiler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHayriye Tüccarı
dc.subject.ytmShipbuilding sector
dc.subject.ytmShip industry
dc.subject.ytmBlack Sea region
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmShips
dc.subject.ytmMerchant
dc.subject.ytmSea trade
dc.subject.ytmShipmasters
dc.identifier.yokid349477
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240667
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess