Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbek, Nadir
dc.contributor.authorAkpinar, Özkan
dc.date.accessioned2020-12-22T10:32:26Z
dc.date.available2020-12-22T10:32:26Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326820
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, II. Abdülhamid dönemi Osmanlı coğrafya eğitimini toprak algısı (territoriality) kavramı bağlamında, yani II. Abdülhamid'in imparatorluğun tüm vilayetlerini kendi otoritesiyle bütünleştirme ve bu vilayetleri oluşturan topraklar ve halklar üzerinde iktidarını meşrulaştırma çabaları bağlamında ele almaktır. Bu dönemde coğrafya eğitimi Osmanlı kamusal eğitiminin ayrılmaz ve bütünsel bir parçası haline gelmiş ve coğrafya dersleri ibtidaiye, rüşdiye ve idadiye mekteplerinin müfredatında yer almıştı. Bu derslerin içeriği Maarif-i Umumiye Nezareti tarafından belirlenmekte ve denetlenmekteydi. Derslerde kullanılan başlıca kaynaklar, bu nezaret içerisindeki teftiş heyetleri tarafından sıkıca teftiş edilen ve izlenen coğrafya ders kitapları, haritalar ve atlaslardı. Bu kaynak ve malzemeler, II. Abdülhamid döneminde Osmanlı devletinin resmi coğrafi tahayyülünü yansıtmakla kalmıyor, aynı zamanda Osmanlı İmparatorluğu'nun konjonktürel gerçeklikleri ve koşullarına paralel olarak, devlet tarafından uygulanan teftiş ve denetim süreci dolayısıyla bu tahayyülün oluşumuna ve ortaya konmasına da katkıda bulunuyordu. Bu bağlamda, söz konusu malzemeler, Avrupa'da üretilen coğrafya ve kartografya çalışmalarının basit birer yansıması veya kopyası değillerdi; bunlar, Osmanlı İmparatorluğu'nun gerçekliklerine ve koşullarına adapte edilmişlerdi. Sonuç olarak, bu malzemeler ve coğrafya dersleri, öğrencilerin zihninde imparatorluğun bütünlüğü hissini yaratmak ve sultanın iktidarını meşrulaştırmak üzere kullanıldı.
dc.description.abstractThe aim of this study is to place the Ottoman geography education during the Hamidian period within the context of territoriality; that is, Abdulhamid II?s attempts to integrate all provinces of the empire into his own authority and to legitimize his power over these territories and people. During this period, geography education became an integral and inseparable part of public education. Geography courses were in the curricula of ibtidaiye, rüşdiye and idadiye schools. The content of these courses was determined and controlled by the Ministry of Public Education. The main sources of these courses were geography textbooks, maps and atlases, strictly inspected and monitored by inspection commissions within the ministry. These sources and materials not only reflected the official geographical imagination of the Hamidian state but also contributed to its formation and formulation as a result of the process of inspection and control by the state, in connection with conjunctural realities and conditions of the Ottoman Empire in the course of time. In this sense, the materials in question were not simple reflections or copies of geographical and cartographic studies produced in Europe; instead, they were adapted into Ottoman realities. In conclusion, these materials and geography courses were used in order to create a sense of imperial unity in the minds of students and to legitimize the sultan?s power.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleGeographical imagination in school geography during the late Otoman period, 1876-1908
dc.title.alternativeSon dönem Osmanlı coğrafya eğitiminde coğrafi tahayyül, 1876-1908
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmAbdülhamid II
dc.subject.ytmState sovereignty
dc.subject.ytmState power
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmState administration
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmHistory imagination
dc.identifier.yokid363715
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263088
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess