The Representation of gender, love, family and sexuality in the canonical and non-canonical novels of the early republican period
dc.contributor.advisor | Köksal, Duygu | |
dc.contributor.author | Kabacaoğlu Ural, Tülin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-22T10:34:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-22T10:34:25Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326748 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tezin sonucunda hem kanonik hem kanon dışında kalmış romanların modernlik sorununu, cins kimliği ile ilgili alanlar üzerinden tartışmayı seçtikleri görülmüştür. Ayrıca namus söylemi ve milliyetçi bakış açısı, göreceli olarak alternatif söylemlerin bile tartışmadığı, sorgulanamaz temalar olarak belirmektedir. Ancak bunun ötesinde modernleşme ve buna bağlı olarak kadın konusunda kanonik ve kanon dışında kalmış romanlar arasında önemli bir ayrım vardır : kanonik romanlar bireysel özgürleşme olanaklarını artıran bir süreç olarak modernlik tanımına açıkça karşı durmakta, bunu bencil bireyciliğin yansıması olarak görmekte, rasyonel ve merkezi olarak kontrol edilen bir toplum projesi olarak modernleşmeyi benimsemektedirler. Kanonik romanlara göre, birinci modernlik anlayışı en karanlık yüzünü kadının yozlaşmasında gösterir. Bu yozlaşmanın temel göstergesi de cinsel namusxm. yitirilmesidir. Böylelikle, kanonik romanda kadına daha saygın bir yerden bakmayı başaran ürünlere rastlansa da modernleşmenin özellikle kadın üzerinde yozlaştırıcı etkileri olabileceği hep saklı kalır. Kanonik romanın temel sorusu negatif bir sorudur : nasıl modernleşmemeliyiz ? Bu, okura, öncelikle modernliğin tehlikelerini hatırlatan bir sorudur. Bu çalışmada, kanonik romandaki modernleşmeye yönelik bu savunmacı pozisyon, (birçok başka ulus inşası örneğinde olduğu gibi) Kemalist ideoloji ve pratik içinde milliyetçilik ve modernizm arasındaki gerilimli bağla açıklanmaktadır. Milli kimlik kendine özgü bazı doğal ve değişmez özellikler tanımlamayı zorunlu kılar. Oysa modernleşme, özellikle Batı modeline dayandığını açıkça belirten bir modernleşme projesi, `öteki`nden öğeler içermek, evrensel değerlere de dayanmak zorundadır. Bu gerilim söz konusu romanlarda `bize özgü bir modernleşme` önerisiyle çözülür. Bu süreçteki kritik nokta, milli kimliğin ayırdedici özünü ve farklılığını vurgulayan unsurun, kendini herşeyden önce namusun korumasında gösteren, kadın bedeninin saflığı oluşudur. IV | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | The Representation of gender, love, family and sexuality in the canonical and non-canonical novels of the early republican period | |
dc.title.alternative | Erken Cumhuriyet Dönemi kanon ve kanon dışı romanda aşk, aile, cinsellik ve toplumsal cinsiyetin temsili | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Love | |
dc.subject.ytm | Sexuality | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Nationalism | |
dc.subject.ytm | Honour | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Kemalism | |
dc.identifier.yokid | 109418 | |
dc.publisher.institute | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 107034 | |
dc.description.pages | 206 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |