Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzener, Haluk
dc.contributor.authorÖner Germen, Emine
dc.date.accessioned2020-12-21T13:47:57Z
dc.date.available2020-12-21T13:47:57Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326608
dc.description.abstractDörtte üçü sularla kaplı olan yeryüzünde hızla artan dünya nüfusunun temelihtiyaçlarını sadece karasal kaynaklardan sağlamaya çalışmak artık yeterli olmamaktadır.Denizlerde bulunan rezervlerin önemli miktarlarda oluşu, taşımacılık alanında hız vekonfor gibi avantajlara sahip olması gibi sebepler araştırmaları denizlere doğru yöneltmişve hidrografik çalışmaların sayısı dolayısıyla deniz tabanı haritalarının yapımına yönelikprojeler hızla artmaya başlamıştır.Hidrografik ölçmeler suyun dinamik yapısı, deniz dibi yapısının bilimsel haritalamasıgibi çalışmaları içerirken batimetrik ölçmeler deniz dibi topografyasının belirlenmesi veharitalanması çalışmaları için gerçekleştirilmektedir. Karasal ölçmeler ile deniz ölçmeleriarasındaki en önemli farklardan biri gözlemlenen yüzeyin doğrudan görülemiyor olmasınedeniyle ölçmeler uzaktan yapılmasıdır. Eskiden kullanılan klasik derinlik ölçme aletleriile yapılan ölçmelerdeki doğruluklar yeterli olmayınca fotografik, akustik ve uzaysistemleri gibi yeni yöntemler ve modern aletler geliştirilmiştir. Çalışma alanının veprojenin türüne göre farklı aletler kullanılmaktadır. Bu tez çalışmasında yakın kıyıalanlarında yapılan batimetrik ölçme tekniklerinin yanı sıra diğer yöntemlere de kısacadeğinilmiştir.Çalışma alanının batimetrik haritasını yapabilmek için derinlik bilgisinin yanı sırakonum bilgisine de ihtiyaç duyulmaktadır. Konum belirleme yöntemleri açıklanmış, eldeedilen üç boyutlu koordinatları anlamlı bir çizim ortamına aktarabilmek için gerekli olankoordinat sistemlerine de değinilmiştir.Son olarak ülkemizde deniz dibi haritalaması ve inşaatı açısından oldukça önemli biryere sahip olan Marmaray Tüp Geçit Projesi dahilinde yapılan batimetrik çalışmasunulmuştur. Batırma tüplerinin inşa edildiği Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanlarınşaatı Genel Müdürlüğü (DLH) Tuzla Limanı'nda gerçekleştirilen bu çalışmada batırmatüplerinin inşası bittikten sonra indirileceği denizin derinliğinin belli bir değerin altındaolması gerektiğinden su altı kaya kırma ve çıkarma çalışmalarını yönlendirmek içinbatimetrik ölçmeler tekrarlanmaktadır.
dc.description.abstractHydrographic Survey is the science which deals with the measurement anddescription of the physical features of bodies of water and scientific mapping of the seabed for navigation while bathymetric survey is related to topography of seafloor. Thedifference between land surveying and bathymetric survey is not being able to see the seasurface during observations, so collected data entirely rely on remote measurements.Early tools used at very beginning were very slow and eventually they replaced bymodern techniques such as optical systems, acoustic and satellites. Each method isappropriate for different applications, for instance manual techniques can be preferred atconstruction applications while aerial photography may be suitable method in extremelyshallow water. Thus, different techniques are explained according to surveying type. Inaddition to depth values, one must define also the point position that is distancemeasurement. There are several ways of distance measurement for different purposes. Onthe other hand all vertical and horizontal data have a meaning when they represented in away that in common use. Coordinate systems are used to display measuring data in anunderstandable form. Consequently, depth measurement, point positioning and mappingare main stages of bathymetric survey and they thoroughly explained in this thesis with anexample study.Living in country of which three sides are sea, it is inevitable solution to benefit fromwater resources for transportation. Water resources of the world compared to terrestrialresources are offering economical solution for all types of transportation for comfort andspeed. For this reason The Marmaray Project which is a rail line project between theEuropean and Anatolian sides of Istanbul, linking two continents by an under Bosporustunnel, undertaken to meet the transportation demand of Istanbul City. Application sectionof this thesis is a part of that significant project.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectJeodezi ve Fotogrametritr_TR
dc.subjectGeodesy and Photogrammetryen_US
dc.titleNear shore bathymetric and topographic surveys in Marmara Sea
dc.title.alternativeMarmara Denizi kıyı bölgelerinde batimetrik ve topografik araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-19
dc.contributor.departmentJeodezi ve Fotogrametri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid153174
dc.publisher.instituteKandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid181173
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess