Show simple item record

dc.contributor.advisorEdinçliler Baykal, Ayşe
dc.contributor.authorToksoy, Yasin Sait
dc.date.accessioned2020-12-21T13:47:17Z
dc.date.available2020-12-21T13:47:17Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2020-12-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326484
dc.description.abstractKarayolu dolgu şevleri, eğimli geometrileriyle, karayolu yapılarında stabilite problemlerinin yaygın görüldüğü bölgelerdir. Deprem etkisi veya herhangi bir mekanik dış faktör altında şev stabilitesinin bozulması, karayolunun yapı bütünlüğünü, servis kalitesini ve hizmet verebilirliğini tehdit eder.Bu çalışmada, deprem etkisi altındaki karayolu şevleri geosentetik malzemeyle güçlendirilmiştir. Geosentetiklerin deprem etkisi altında performans arttırıcı ve sismik enerjiyi sönümleyici etkileri literatür çalışmalarıyla da desteklenmektedir. Özellikleri daha önceden laboratuvar çalışmalarıyla belirlenmiş kum kullanılarak, bir kutu içerisinde belirli eğim ve yüksekliğe sahip model karayolu dolgusu şevleri, hem güçlendirilmiş hem de güçlendirilmemiş durumlar için, sarsma masasında farklı karakteristiklerdeki deprem hareketlerine maruz bırakılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Ayrıca sonlu elemanlar yöntemini kullanarak, PLAXIS 2D 2012 yazılımı yardımıyla nümerik analizler gerçekleştirilmiş ve elde edilen sonuçlar deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, sarsma masası testlerinden elde edilen sonuçlar ile sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak elde edilen sonuçlar arasında paralellik olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractEmbankments which are quite stable under static load conditions can simply collapse during earthquakes due to the destructive seismic loading. This situation poses a high sequence thread to the structural integrity of the embankment, service quality and serviceability. The objective of this thesis is to determine the effect of the geosynthetic reinforcement on the seismic performance of the highway embankments and evaluate the seismic performance of the geotextile reinforced embankment under different earthquake motions. A 1/50 scale highway embankment model is designed and reinforced with geosynthetics in order to increase the seismic performance of the embankment model. A series of shaking table tests were performed for the identical unreinforced and reinforced embankment models using dynamic motions with different characteristics. The experimental results were evaluated comparing the unreinforced and reinforced cases. Results revealed that reinforced embankment models perform better seismic performance especially under specificied dynamic motions used in this study. Also, the prototype embankment was numerically modelled using the software PLAXIS 2D 2012. It is seen that seismic performance trend of the numerical simulations are close to that of the experimental results.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDeprem Mühendisliğitr_TR
dc.subjectEarthquake Engineeringen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleInvestigation of the seismic performance of reinforced highway embankments
dc.title.alternativeDonatılı yol dolgularının sismik performansının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-21
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10049858
dc.publisher.instituteKandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372621
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess