Show simple item record

dc.contributor.advisorEsmer, Yılmaz
dc.contributor.authorUsluata, Ayseli
dc.date.accessioned2020-12-21T13:38:43Z
dc.date.available2020-12-21T13:38:43Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326088
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye Aile Planlaması Derneği 'nin aile planlaması prog ram etkinliklerini güçlendirmek üzere başlatılan bir projeyi değerlendir meyi amaçlamaktadır. Projenin kapsamında tasarlanan dört eğitim semineri dizisini merkezi A.B.D.'nde bulunan bir danışman şirketi yürütmüştür. Seminerler, görevlilerin ve gönüllülerin aile planlaması için eğitim ve erişim programları geliştirme ve uygulama yeteneklerini artırmak ve genel merkez ile şubeler arasında iletişim ağları kurarak sürekli bilgi akışını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Deneme ilk kez Türkiye'nin güneyinde Akdeniz bölgesindeki 6 pilot ilde uygulanmaya konulmuştur. Değerlendirme çalışması, hedeflerini üç düzeyde (1) genel merkez; (2) şubeler ile destek ağlar; ve (3) tek tek katılımcılar açısından saptan mış ve bu düzeylerde belirlenen hedeflere ulaşılması üzerinde yoğunlaşmış tır. Hedeflere ulaşmanın ölçülmesinde belgeler incelenmiş, derinlemesine görüşmeler, anketler ve katılımcı gözlem yürütülmüştür. Değerlendirme araştırması eğitim ve erişim etkinliklerini içeren bağımsız değişkenler ile bilgi, tavır ve uygulamayı içeren bağımlı değiş kenler arasındaki ilişkiyi incelemiştir: çalışmanın varsayımları ise pro jenin hedefleri ve işlemlerinden geliştirilmiştir. İncelenmekteki gruba ön- ve son-testler, anında ve gecikmiş düzeylerde işlem sonrası ölçümler uygulanmıştır. Veriler çözümlenmiş ve t-testleri eşlenen (`matched`) çiftler için hesaplanmıştır. Sonuçlar ayrıştırılmış ve değerlendirme or talamaları karşılaştırılmıştır.Veriler, program etkinliklerinin katılımcılarca değerlendirilmeleri ni içeren nitelik analizi ile de desteklenmiştir. Bir eğitim seminerinin başarısını etkileyen değişkenler katılımcılar ile sürdürülen görüşmelerde saptanmış ve değerlendirme ortalamalarının çözümlenmesi eğitimin başarısına^ en önemli olarak saptanan öğretici ile öğretim tekniklerinin yanısıra^ eğitim ortamı değişkenlerinin de katkıda bulunduğunu göstermiştir. Katılımcıların kullanmak ve başkaları ile paylaşmak üzere birlikte illerine götürdükleri eğitim teknikleri belirgin seminer çıktılarıdır. Çekirdek merkez ve il eğitim ekipleri eylem (faaliyet) planları geliştirip, programları için kendilerinin saptadıkları kısa ve uzun dönemli hedeflere ulaşmak üzere etkinliklerini sürdürmüşlerdir. Katılımcılar eğitim sonucu kazandıkları öz-güvenle daha örgütlü ve bilinçli olarak illerde yeni yerel etkinliklere girişmiş, şubelerini canlandırmış ya da şubeler açmış lardır. Merkeziyetçilikten uzaklaşma, Akdeniz bölgesinde, bir ölçü de de olsa, başlatılmıştır. Genel merkez düzeyinde etkinlikler Türkiye'nin deği şik illerinde sürdürülmüş, ancak, eğitimin görevliler ile gönüllüler üze rindeki farklılaşma etkisi, çalışmanın varsayımını destekleyen inceleme bulgusu^ katılımcıların becerilerini kullanmalarına yansımıştır. Kurulan ağlar şubeler arasında yatay iletişim kanalı sağlayarak bölge sel aile planlama etkinliklerinin bütünleşmesini arttırmış, arttırmakta da süregitmektedir. Bulgulara göre, genel merkez ile şubeler arasındaki dikey iletişim kanalı önemli ölçüde ilerlemeler göstermiş ise de, henüz istenen düzeye ulaşmamıştır. Ancak, süregiden bir projenin çıktısı olarak, gelişme projelerinin başlangıçta gereksindiği toplumsal bilinçlenme aile planlama sında, bir ölçüde de olsa, oluşturulmuştur.
dc.description.abstractThe study undertaken aims to evaluate a project implemented to strengthen family planning program activities of the Family Planning Association of Turkey. In this connection, a series of four training workshops were designed by an American corporation to increase staff and volunteer capabilities in developing and carrying out family planning training programs and to build networks for the continued information flow. The experiment was conducted in the six pilot provinces of the Mediterranean region of Turkey. The evaluation study constructed objectives of the project for three different levels: (1) central office; (2) branches and networks, and (3) the individual participants, and focused on the attainment of the objectives determined at these levels. To measure the attainment of the objectives interviews, questionnaires, and participatory observation were conducted. The hypotheses of the study were formulated from the objectives and procedures of the project. The study examined the relationship of the independent variables, training and outreach activities, with the dependent variables, knowledge, attitude and practice (KAP). Pre-and post-tests, post-treatment measurements, at the immediate and delayed levels^were conducted on the experimental group. The data were analyzed, and t-tests were computed for the matched pairs. Results were splitted up, and the rating means were compared. The data were also supplemented by qualitative analysis. Variables affecting the success of a training workshop were identified with the participants,and analysis of rating means showed that besides instructional techniques» which were with the instructor variable rated as the most important variables, educational climate variables also contributed to the training. Educational techniques that participants carried back to their provinces to use and share with others were obvious workshop outcomes. The core central and provincial teams developed action plans and carried out activities to achieve the short-and long-term goals they had set for their programs. The development of self-confidence contributed to the trainers to become more active to undertake new work, and at the provincial level participants in a more organized and conscious fashion opened or revitilized their branch associations. Decentralization has been started to a certain degree in the Mediterranean region. At the central level the activities were carried out in different provinces of Turkey; however, the differential impact of the training on the staff and volunteers which was examined and the finding of which supported the hypothesis of the study was reflected in the use of skills of the participants. The networks that were set up providing a horizontal channel of communication among branches promoted and will continue to promote integrated regional family planning activities. Vertical channel of communication with the central and branch offices according to the findings, has improved significantly, but has not reached the desired level yet. As an outcome of this on-going project some degree of collective awareness of family planning which is essential for a development project to start with has been implemented.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDemografitr_TR
dc.subjectDemographyen_US
dc.titleAn Evaluation study: A participatory evaluation of trainer training workshops for family planning activities in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmFamily planning
dc.identifier.yokid8049
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8049
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess