Show simple item record

dc.contributor.advisorBodur, Muzaffer
dc.contributor.authorBilgin, F. Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-21T13:38:27Z
dc.date.available2020-12-21T13:38:27Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326061
dc.description.abstractVI ÖZET Tezin amaçları, Türk kadın hazır giyim ürünlerinin Federal Almanya dışsatım pazarındaki kuvvetli ve zayıf yönlerini saptamak ve dağıtım kanalları ağı yapısını oluşturmak olarak belirlenmiştir. Dışsatım pazarındaki beklentileri ve değerlendirmeleri saptamak amacıyla kadın hazır giyim ürünleri fiziksel-fonksiyonel, estetik ve sosyal özelliklerine ve tanımlayıcı faktörlerine göre incelenmiştir. Çalışma yazın taraması ile bir saha çalışmasını içermektedir. Saha çalışması için Federal Almanya tekstil-hazır giyim pazarındaki dağıtım ağı elemanlarına anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, bağlantı kurulan firmalar esas olarak, pamuklu ve karışık iplikten mamulleri doğrudan Türkiye'deki üretici ile bağlantı kurarak satın almaktadırlar. Dağıtım kanalları ağının üretici, toptancı ve perakendeci basamaklarındaki değişik kanal üyeleri için, kullanılan malzemenin kalitesi, mamulün üretim ve dayanıklılık kalitesinden daha fazla önem taşımaktadır. Fiziksel-fonksiyonel özellikler açısından Türk kadın hazır giyim ürünlerinde en çok rastlanan kalite problemleri, kullanılan malzemede renklerin dayanıklılığı ve girdi mamullerinde, üretim sürecinde İşçi kalitesinde ve seçilen üretim tekniğinde dikişte ortaya çıkmaktadır. Estetik özelliklere bağlı olarak Türk kadın hazır giyim ürünleri görsel ve dokunsal özellikler açısından orta düzeyde değerlendirilmiştir. Sosyal özelliklerde Türk kadın hazır giyim ürünlerinin imajı fazla üstün olmayıp moda yaratıcılığı atılımları ise halen yetersiz olarak değerlendirilmiştir. Tanımlayıcı faktörler yönünde yapılan incelemelerde, Türk markalarının Federal Almanya dışsatım pazarında tanınmadığı ve etiket ile pakette değerlendirmenin olumlu olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT The objectives of this research were to investigate the strengths and weaknesses of Turkish WRW (women's ready to wear) products in the export market of FRG (Federal Republic of Germany), and to outline the structure of the distribution channel network. In order to specify the export market expectations and evaluations, the WRW products were analysed based on their physical-functional, aesthetic and social characteristics as well as their identification factors. The study includes the review of literature and a field survey. For the field survey, a questionnaire was given to distribution channel members in FRG textile- apparel market. The findings of the research show that firms contacted mainly buy cotton and mixed fibre products through direct contact to producers in Turkey. For the different channel members at producer, wholesaler and retailer stages in the distribution channel network, material quality is more important than processing and durability quality among the physical-functional product attributes. In Turkish WRW products, the most frequently occuring quality problems are related to the solidity of colors and input products in material used, to the labor force in processing, and to sewing in manufacturing technique chosen. Related to the aesthetic characteristics, optic and haptic attributes of Turkish WRW products were rated to be at middle level. In case of social characteristics, product image of Turkish WRW products is not satisfactory, and fashion creativity attempts were rated to be still insufficient. The evaluations for the identification factors show that Turkish brands are not known in the FRG export market and label and package are evaluated positively.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAn export marketing analysis of Turkish women`s ready to wear products in Federal Republic of Germany
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmExport
dc.identifier.yokid15685
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid15685
dc.description.pages260
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess