Show simple item record

dc.contributor.authorDalay, Feyzan
dc.date.accessioned2020-12-21T13:38:19Z
dc.date.available2020-12-21T13:38:19Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326047
dc.description.abstractÖZET Osmanlı topraklarında yaratılmış olan ve Osmanlı mimarisi olarak adlandırılması gereken bu mimarinin gene aynı başlıkla incelenmesi gerekmektedir. Osmanlı Mimarisi tarihte Osmanlıların yaptığı yolculukla birlikte gelişmiş olup bir gecede yaratılmadığı gibi en son kendi ifadesine ulaşana kadar da bir çok denemelerden geçmiştir. Kendilerine özgün mimariyi bulma çabaları esnasında çok çeşitli kültürlerle de etkileşimlerde bulunan Osmanlıların yarattığı eserlerde özellikle erken dönemde bu yakın etkileşimin izlerini gözlemlemek olasıdır. Bu açıdan II. Mehmet devri hem artistik hem de politik olarak büyük önem taşımaktadır. Bizans İmparatorluğunun varlığına son veren ve Osmanlıların uzun zamandır düşlediği dünya imparatorluğu kurma düşüncesi için gerekli adımı -v-atan II. Mehmet olmuştur. Bu aşamada Osmanlılar kendilerini Bizansın mirasçıları olarak görmüşler ve devraldıkları bu noktadan öteye bir Türk devleti olarak devam etmeyi istemişlerdir. İstanbul'un fethinden sonra Osmanlı Devleti idari yapısı yeni bir yapılaşma süreci iğine girmiş ve bu sürecin sanat dünyasına olan yansımaları II. Mehmet döneminin mimari yapılarında gözle görülebilir şekilde belirginleşmiştir. Bu yeniliklerin tek bir kelimeyle özetlenmesi gerekirse o da Klasik Döneme girmeden önce kazanılan dışavurumda kendine güven olarak ifade edilebilir ki bu Osmanlı Mimarisinin kendi klasiklerini yaratması için gerekli niteliktir. -vi-
dc.description.abstractABSTRACT The Ottoman Architecture which is the architecture created on the Ottoman lands needs to be studied with a title of its own. This architecture has evolved over a long period of time eventually finding an expression of its own. During this search for identity, the multitude of interactions which the Ottomans had with surrounding cultures had its impact on the Ottoman architectural style. One can trace these influences more easily in works created in the earlier times. Being a period of transition, the age of Mehmed II bears great political and artistic significance. From the political perspective, it was Mehmed II who gave an end to the Byz?ntine Empire, thus leading the way to a long sought after Ottoman dream, that is, becoming a world empire. The Ottomans, who considered themselves to be the inheritors of the Turkish culture, implemented major administrative changes thereafter. -iii-The spirit of self-confidence which subsequently came into being reflected itself on the art world, namely, the architectural works of Mehmed II' s time, thus paving the way for the masterpieces of the Classical Age. -IV-en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleThe Architectural structures of the Fatih age
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmArt history
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmOttoman architecture
dc.subject.ytmMehmed II
dc.identifier.yokid15643
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid15643
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess