Show simple item record

dc.contributor.advisorBekman, Sevda
dc.contributor.authorBergman, Fulya
dc.date.accessioned2020-12-21T13:38:16Z
dc.date.available2020-12-21T13:38:16Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326042
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, okulöncesi yaslarında c 3 - 6 yas 3 çocukları olan anne-kaBalara yönelik Mr eğitim programının geliştirilmesi için ilk verileri elde etmektir. çalışmada araştırmaya katılanların Ca} çocuk yetiştirme konularında kendilerini ne kadar yeterli mssetikleri; CEO özellikle eğitim mtiyacı duydukları konular; (c) yeterlilik konusunda demografik özellikleri ne göre gösterdikleri farklılıkları ve Cd} eğitim mtiyacı Hissettikleri konular arasında demografik özelliklerine göre farklılıkları saptandı. örneklem, istanbul'un iki farklı sosyo-ekonomik Bölgesinden seçildi, örneklemde `10 anne ve ^o Bafta olmak üzere toplam 60 kişi vardı. Veri toplama aracı olarak mülakat formu geliştirildi, veriler sayı ve yüzdelerden oluşan dağılım taBlolan ve ortalamalara ek olarak ki- kare ve t-test yöntemleriyle analiz edildi. Anne-BaBalarm çocuk yetiştirme konularında demografik özelliklerine göre gösterdikleri farklılıkları Belirlemek için yapılan analizler, onların yaşadıkları Bölgeler ve eğitim seviyelerine Bağlı anlamlı VIfarklılıklar ortaya çıkardı. Deneklerin yaşlarının, çocukun cinsiyetinin, yasının ve Kaçıncı çocuK olduğunun, çocuk yetiştirme Konusunda ifade ettiKleri yeterlilik seviyelerini ve eğitini ihtiyaçlarını etKilemedigi Delinendi. Araştırmaya katılanların, Kendilerini en çok `Disiplin ve çocuğun Davranışlarını Yönlendirme` Konusunda yetersiz ııissetiKleri ortaya cıKtı. Kendilerini en yeterli nissetiKler-ı alan ise `Oyunun ve oyuncagm önemi` idi. OlduKça düşük sosyo-eKonomik Dölgelerden seçilmiş ve düşük eğitim seviyeli anne- MDalar Kendilerini diğer sosyo-eKonomiK bölgelerden seçilmiş anne-MMlardan dana yetersiz olaraK ifade ettiler. Aile Eğitimine ilişKin algılanan iîıtiyaç gözönüne alındığında önceliK sırasında `Disiplin ve çocuğun Davranışlarım Yönlendirme` Mrinci gelmeKte, Dunu sırasıyla `Genel Kişilik Gelişimi`, `Bilişsel Gelişim` ve `Aile içi iletişim` konuları islemektedir. VII
dc.description.abstractABSTRACT The present study was conducted to obtain initial data to be used in the development of parent education programs. It aimed to assess the needs of parents in bringing up their children who were between 36 and 72 months old. The study attempted to explore; (a) respondents' felt adequacy in major areas of parenting? <b) the specific areas in which the respondents perceive a need for educations (c) the differences between felt adequacy levels of the respondents with respect to their demographic characteristics; (d) the differences between the perceived need of the respondents' for education with respect to their demographic characteristics. The sample consisted of SO parents with 40 mothers and 40 fathers from two different socio-economic areas. A structured interview technique was used as an instrument to collect the data. Descriptive analysis, chi-sq-uare and t-tests were applied for the analysis of the data» The analysis applied to see the effects of the different demographic variables on the felt adequacy levels and the perceived needs of the respondents revealed that residence area and level of education were IVsignificantly effective» Age of parents, sex, age and birth order of the target child did not indicate any differences. Occupational status and the sex of the parents indicated partial significance. The analysis also indicated that the respondents felt least adequate in the ar&a of Discipline and Guiding Chi Ids Behavior and most adequate in the importance of Play and Play Materials arsa. Parents who were from prodominantly low socio-economic areas and with low educational background reported themselves as being less adequate than parents who were from prodominantly high socio-economic areas and with high educational background in all major areas of parenting. The majority of the respondents perceived a need for parent education in the ar&a of Discipline ana Guiding Child's Behavior, General Personality Development, Cognitive Development and Communication within the Family.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNeeds assessment for parent education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmFamily education
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid15686
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid15686
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess