Show simple item record

dc.contributor.advisorBodur, Muzaffer
dc.contributor.authorTahincioğlu, Nail
dc.date.accessioned2020-12-21T13:38:10Z
dc.date.available2020-12-21T13:38:10Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326032
dc.description.abstractvıı ÖZET Bu tez, üretim konusu şekerleme, çiklet ve çikolata olan ve ürettiği ürünlerin satışının tamamını kendi satış örgütü aracılığı ile gerçekleştiren bir şirketin pazarlama faaliyetlerinin pazarlama denetimi kurallarına uygun olarak değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır. Bu araştırma ikincil bilgilerin değerlendirilmesi, saha taraması, perakendeci, toptancı ve işletmede çeşitli kademelerdeki çalışanlarla yapılan düzenli veya düzensiz görüşmelerin değerlendirilmesi ve 300 nihai tüketici ile yapılan bir anketi kapsamaktadır. Toplanan bilgi SPSS-X programı ile analiz edilmiş ve sonuçlar pazarlamacı ve araştırmacılar için yönlendirici noktaları ile verilmiştir. Arastırmanın sonuçları işletmede pazarlama departmanı ile satış departmanının yeniden organize edilmesi gereğini ortaya çıkarmış ve işletme yöneticileri ile pazar ve ürünlerden beklentilerinde farklılıklar olduğu gözlenmiştir.vııı Bu farklılıkların bilinmesi işletme yöneticilerinin gerekli önlemleri almalarında ve yüksek orandaki pazarlama faaliyetlerinin istenilen hedeflere ulaşılmasına yardımcı olacağı beklenmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT This research aims to evaluate the marketing functions of a confectionery company with the aid of marketing audit tools. The study includes the literature review, a field study, structured and unstructured interviews done with retailers, wholesalers, and with related sections of the firm whose decisions and activities can effect the success of marketing functions, plus a questionnaire conducted on 300 ultimate consumers. The data was analyzed by SPSS-X and the findings were given together with implications for marketers and researchers. The findings of the study ascertained necessity of reorganization of marketing department together with sales department and existence of expectation differences between managers of the organization and consumers.VI Knowledge of these differences which are explained in detail in further chapters might help organization managers to take necessary precautions in order to allocate their marketing effort more efficiently.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarketing audit of a consumer goods company
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmOrganization
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid15703
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid15703
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess