Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, İ. Fulya
dc.contributor.authorBayram, Servet
dc.date.accessioned2020-12-21T13:37:48Z
dc.date.available2020-12-21T13:37:48Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325994
dc.description.abstractHer bir 81 bölüm için, bütün uygun olan dizayn taktikleri (Birincil Sunuş Stratejileri, İkincil Sunuş Stratejileri, Medya Stratejileri ve Motivasyon Stratejileri) onların kullanım sıklığı ve tercih çeşidine göre belirlendi. Bir dizayn uzmanı olan bu tezin baş danışmanı bütün program bölümlerini yukarıda belirtilen stratejilere ve `Eğitsel Kalite Kontrol` listesine göre bağımsız olarak analiz etti. Sonra bölümlerin bu iki ayrı analiz sonuçları karşılaştırıldı ve problemler üzerinde ortak bir anlaşmaya dizayn kriterleri tanımlar sözlüğü yardımıyla ulaşıldı. Sonra program, en sık kullanılan stratejiler ve onların öğrenmeye olan etkileri açısından bir bütün olarak değerlendirildi. Bulunan analiz sonuçları olabilecek ^ 100 etkililiğe karşı izlenen programın etkililiğini göstermektedir. Bütün izleyicilerin, çocukların veya öğrenenlerin %100 öğrenme potansiyeli olduğu varsayılırsa ve diğer bütün şartlar aynı tutulacak olursa $100 istenilen dizayn stratejileriyle donatılan bir programın &100 öğrenme etkisi göstereceği kabul edilmektedir. Demek ki ideale ulaşabilmek için programın dizayn stratejileri açısından geliştirilmesi gerekir. Bu çalışmanın bulguları, bir program için gerekli ve tercih edilen dizayn stratejilerinin ' nasıl kullanılması gerektiğine ve tam etkili programlara ulaşabilmek için bu stratejilerin nasıl geliştirilebileceğine yardımcı olabilecektir.X Üçüncü aşamada, sosyal öğrenme hedefleri ve bu objektiflerin dizayn edilen programların içeriğine nasıl yansıdığı karşılaştırması incelendi. Öğrenme dü2eyi açısından Susam Sokağı programının amaçlarının yerleşim-dizayn uygunluğu yönünden iddia edilen varsayımları istenilen seviyede desteklemediği sonucuna varıldı. Eğitsel-öğretici program bölümlerinin iddia edilen $51 yerine %W nun `uygulama` seviyesinde öğretildiği bulundu. Bu farklılık eğitsel-öğretici birimlerin sadece `hatırlama` seviyesinde dizayn edildiğini belirlemektedir. İlaveten, programın ifade edilen hedefleri ile hazırlanan eğitsel birimlerin içerik tiplerinin genelde birbirlerine uygun olduğu sonucuna varıldı. Son aşamada, programın etkililiği dizayn stratejileri değerlendirilerek analiz edildi. Bu dizayn ve üretim taktiklerinin değerlendirilmesi `Eğitsel Kalite Kontrolü` denilen bir çetele ile yapıldı. Bu kontrol listesinin birçok öğesi önceki kuramsal bulgular, test ve değerlendirmeler üzerine inşa edildi. Bu `Kalite Kontrol Listesi` bu çalışmada eğitsel televizyon programı için verilen form olarak oluşturuldu. Bu çalışmada 81 bölümün her biri 12 defa; değerlendirilmek için izlendi. İlaveten, belirli bir sayıda seçilen bölümler detaylı olarak analiz edildi, ve onlar için, her bir olay için onların senaryoları tek tek oluşturuldu. Bu bölümler kavramsal kurgu, dizayn stratejilerinin kullanımı ve de televizyon yayımının etkili kullanım özelliklerinin gösterim ömeklemi olarak seçildi.Her bir 81 bölüm için, bütün uygun olan dizayn taktikleri (Birincil Sunuş Stratejileri, İkincil Sunuş Stratejileri, Medya Stratejileri ve Motivasyon Stratejileri) onların kullanım sıklığı ve tercih çeşidine göre belirlendi. Bir dizayn uzmanı olan bu tezin baş danışmanı bütün program bölümlerini yukarıda belirtilen stratejilere ve `Eğitsel Kalite Kontrol` listesine göre bağımsız olarak analiz etti. Sonra bölümlerin bu iki ayrı analiz sonuçları karşılaştırıldı ve problemler üzerinde ortak bir anlaşmaya dizayn kriterleri tanımlar sözlüğü yardımıyla ulaşıldı. Sonra program, en sık kullanılan stratejiler ve onların öğrenmeye olan etkileri açısından bir bütün olarak değerlendirildi. Bulunan analiz sonuçları olabilecek ^ 100 etkililiğe karşı izlenen programın etkililiğini göstermektedir. Bütün izleyicilerin, çocukların veya öğrenenlerin %100 öğrenme potansiyeli olduğu varsayılırsa ve diğer bütün şartlar aynı tutulacak olursa $100 istenilen dizayn stratejileriyle donatılan bir programın &100 öğrenme etkisi göstereceği kabul edilmektedir. Demek ki ideale ulaşabilmek için programın dizayn stratejileri açısından geliştirilmesi gerekir. Bu çalışmanın bulguları, bir program için gerekli ve tercih edilen dizayn stratejilerinin ' nasıl kullanılması gerektiğine ve tam etkili programlara ulaşabilmek için bu stratejilerin nasıl geliştirilebileceğine yardımcı olabilecektir.
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this study is to investigate the effectiveness of the Turkish adaptation of Sesame Street program for social learning. The concern of this thesis is not to evaluate Sesame Street, i.e. not to examine whether learning takes place after instruction with Sesame Street, but it is to assess the instructional characteristics of the program. This was accomplished by an analysis of the content of the program as instructional material. The purpose of this study, therefore, is to present a thorough assessment of the instructional strategy components used in the Sesame Street program and analyze the program's accommodation to fit its desired social learning goals..This study was carried out in four phases. The first step of the study was locating the stated goals of the Sesame Street and analyzing them in terms of their content type and learning level. In this phase, 70 main statements of Instructional Goals relating to social learning were analyzed for their content type and learning level according to the Component Display Theory Matrix developed by Reigeluth and Merrill in 1979. The percentages were calculated and placed in the GDT matrix.X Üçüncü aşamada, sosyal öğrenme hedefleri ve bu objektiflerin dizayn edilen programların içeriğine nasıl yansıdığı karşılaştırması incelendi. Öğrenme dü2eyi açısından Susam Sokağı programının amaçlarının yerleşim-dizayn uygunluğu yönünden iddia edilen varsayımları istenilen seviyede desteklemediği sonucuna varıldı. Eğitsel-öğretici program bölümlerinin iddia edilen $51 yerine %W nun `uygulama` seviyesinde öğretildiği bulundu. Bu farklılık eğitsel-öğretici birimlerin sadece `hatırlama` seviyesinde dizayn edildiğini belirlemektedir. İlaveten, programın ifade edilen hedefleri ile hazırlanan eğitsel birimlerin içerik tiplerinin genelde birbirlerine uygun olduğu sonucuna varıldı. Son aşamada, programın etkililiği dizayn stratejileri değerlendirilerek analiz edildi. Bu dizayn ve üretim taktiklerinin değerlendirilmesi `Eğitsel Kalite Kontrolü` denilen bir çetele ile yapıldı. Bu kontrol listesinin birçok öğesi önceki kuramsal bulgular, test ve değerlendirmeler üzerine inşa edildi. Bu `Kalite Kontrol Listesi` bu çalışmada eğitsel televizyon programı için verilen form olarak oluşturuldu. Bu çalışmada 81 bölümün her biri 12 defa; değerlendirilmek için izlendi. İlaveten, belirli bir sayıda seçilen bölümler detaylı olarak analiz edildi, ve onlar için, her bir olay için onların senaryoları tek tek oluşturuldu. Bu bölümler kavramsal kurgu, dizayn stratejilerinin kullanımı ve de televizyon yayımının etkili kullanım özelliklerinin gösterim ömeklemi olarak seçildi.Her bir 81 bölüm için, bütün uygun olan dizayn taktikleri (Birincil Sunuş Stratejileri, İkincil Sunuş Stratejileri, Medya Stratejileri ve Motivasyon Stratejileri) onların kullanım sıklığı ve tercih çeşidine göre belirlendi. Bir dizayn uzmanı olan bu tezin baş danışmanı bütün program bölümlerini yukarıda belirtilen stratejilere ve `Eğitsel Kalite Kontrol` listesine göre bağımsız olarak analiz etti. Sonra bölümlerin bu iki ayrı analiz sonuçları karşılaştırıldı ve problemler üzerinde ortak bir anlaşmaya dizayn kriterleri tanımlar sözlüğü yardımıyla ulaşıldı. Sonra program, en sık kullanılan stratejiler ve onların öğrenmeye olan etkileri açısından bir bütün olarak değerlendirildi. Bulunan analiz sonuçları olabilecek ^ 100 etkililiğe karşı izlenen programın etkililiğini göstermektedir. Bütün izleyicilerin, çocukların veya öğrenenlerin %100 öğrenme potansiyeli olduğu varsayılırsa ve diğer bütün şartlar aynı tutulacak olursa $100 istenilen dizayn stratejileriyle donatılan bir programın &100 öğrenme etkisi göstereceği kabul edilmektedir. Demek ki ideale ulaşabilmek için programın dizayn stratejileri açısından geliştirilmesi gerekir. Bu çalışmanın bulguları, bir program için gerekli ve tercih edilen dizayn stratejilerinin ' nasıl kullanılması gerektiğine ve tam etkili programlara ulaşabilmek için bu stratejilerin nasıl geliştirilebileceğine yardımcı olabilecektir.X Üçüncü aşamada, sosyal öğrenme hedefleri ve bu objektiflerin dizayn edilen programların içeriğine nasıl yansıdığı karşılaştırması incelendi. Öğrenme dü2eyi açısından Susam Sokağı programının amaçlarının yerleşim-dizayn uygunluğu yönünden iddia edilen varsayımları istenilen seviyede desteklemediği sonucuna varıldı. Eğitsel-öğretici program bölümlerinin iddia edilen $51 yerine %W nun `uygulama` seviyesinde öğretildiği bulundu. Bu farklılık eğitsel-öğretici birimlerin sadece `hatırlama` seviyesinde dizayn edildiğini belirlemektedir. İlaveten, programın ifade edilen hedefleri ile hazırlanan eğitsel birimlerin içerik tiplerinin genelde birbirlerine uygun olduğu sonucuna varıldı. Son aşamada, programın etkililiği dizayn stratejileri değerlendirilerek analiz edildi. Bu dizayn ve üretim taktiklerinin değerlendirilmesi `Eğitsel Kalite Kontrolü` denilen bir çetele ile yapıldı. Bu kontrol listesinin birçok öğesi önceki kuramsal bulgular, test ve değerlendirmeler üzerine inşa edildi. Bu `Kalite Kontrol Listesi` bu çalışmada eğitsel televizyon programı için verilen form olarak oluşturuldu. Bu çalışmada 81 bölümün her biri 12 defa; değerlendirilmek için izlendi. İlaveten, belirli bir sayıda seçilen bölümler detaylı olarak analiz edildi, ve onlar için, her bir olay için onların senaryoları tek tek oluşturuldu. Bu bölümler kavramsal kurgu, dizayn stratejilerinin kullanımı ve de televizyon yayımının etkili kullanım özelliklerinin gösterim ömeklemi olarak seçildi.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn Instructional design analysis of sesame street for social learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChildren's programs
dc.subject.ytmSocial learning
dc.subject.ytmSusam Sokağı
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid15770
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid15770
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess