A Survey of educational activities in Turkish prisons
dc.contributor.advisor | Okçabol, Rıfat | |
dc.contributor.author | Ünlühisarcikli, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:36:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:36:09Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325832 | |
dc.description.abstract | VI ÖZET Bu araştırmanın başta gelen amacı, Türk cezaevlerindeki eğitim faaliyetlerini incelemek ve öğretmenlerle atölye şef lerinin uygulanan eğitim hakkındaki görüşlerini almaktır. Araştırma Ankara, İstanbul ve Kocaeli şehirlerinde ı bulunan yedi cezaevinde uygulandı. Ceza ve Tevkif Evleri Genel Müdürlüğü' nün izni ile ziyaret edilen bu cezaevlerinde yedi cezaevi öğretmeni, dört atölye şefi ve dokuz mesleki ve sosyal eğitim öğretmeniyle, çalışmanın örneklemini oluşturan toplam yirmi kişiyle, mülakat yapıldı. Araştırmada deneklerin kişisel özelliklerini gözönüne alan bir ön-bilgi formu; cezaevlerindeki eğitim faaliyetle rini ve eğitimcilerin cezaevi eğitimi hakkındaki görüşlerini araştıran bir mülakat formu; ile cezaevlerinin özelliklerini inceleyen bir cezaevi bilgi formu kullanıldı. Mülakatlar sonucunda aşağıdaki gözlemler ortaya kondu: Okuma-y azma kursları tam-gün çalışan cezaevi öğretmenleri tarafından verilmekte; çalışmak ya da bir meslek öğrenmek is teyen mahkumlara atölyelerde atölye şefleri yardımcı olmakta; mesleki ve sosyal eğitim dersleri yarı -zamanlı çalışan öğret menler tarafından verilmektedir. Tam-gün çalışan cezaevi öğretmeni bütün eğitim faaliyetlerinden sorumludur ve eğitsel araç-gereç, mali kaynak, eğitim yeri bulma gibi sıkıntıları nın yanısıra haklarının ve sorumluluklarının belirsiz olması-vıı nın zorluğunu da duymaktadırlar, öğretmenler ve atölye şef leri hükümlü ve tutukluları problemleri olan kişiler olarak tanımlaladılar, ve bu nedenle öğrencilerinin motivasyonları nın ve konsantrasyonlarının zayıf olduğunu belirttiler. Getirilen önerilerden bir kısmı aşağıda belirtilmiştir: 1. Her cezaevinde eğitim faaliyetlerini planlamak, organize etmek ve uygulamaya koymak üzere bağımsız bir eğitim birimi kurulmalıdır, 2. Cezaevi öğretmenlerinin mesleki tanımları yapılarak hakları ve sorumlulukları belirlenmelidir, 3. Ye tişkin eğitimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaları için cezaevi öğretmenlerine hizmet-içi eğitimden geçmelidir, 4. Hükümlü ve tutukluları eğitime teşvik etmek amacıyla kurslarda başarılı bulunan katılımcılara `cezada indirim` uygulaması yapılmalıdır, 5. Cezaevlerinde daha fazla sosyal ve kültürel faaliyet yapılmalıdır, 6. Hükümlü ve tutuklula rın kişisel özellikleri, eğitsel ihtiyaçları ve tercihleri araştırılmalıdır, 7. Cezaevi yöneticilerinin ve idari kadro nun cezaevlerinde uygulanan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri araştırma ile saptanmalıdır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT This study is conducted to investigate mainly the prison education activities in Turkish prisons and the perceptions of teachers and workshop officers on educational medium in pr i sons. The study took place in seven prisons located in Ankara, Istanbul and Kocaeli. With the permission of the General Directorate of Prisons and Detention Houses, the prisons were visited and interviews were held with seven prison teachers, four workshop officers and nine vocational and social educa tion teachers which constituted the twenty subjects of the sample. The instruments used were a background information form concerning the demographic characteristics of the sample; a semi -structured interview form inquiring both the educational activities in each prison and the personal perceptions of the educators on prison education; and a prison information form regarding the characteristics of each prison. Interviews with the sample revealed the following: Lite racy courses in prisons are organized by full-time prison teachers; workshop officers help the inmates who want to work and acquire a skill in the workshops; and the vocational and social education courses are conducted by part-time teachers. The full-time prison teachers are responsible of the educa-tional activities in each prison. However, they face some problems in providing educational services because of lack of educational material, funds and place for teaching. They are also deprived of a clear job description concerning their rights and responsibilities. The teachers and workshop officers defined the inmate students as people who have problems, consequently, who are deprived of motivation and concent rat ion. Some of the recommendations are as follows: 1. In each prison an autonomous educational unit should be established to plan, organize and implement educational activities, 2. There should be a clear job description of the prison teachers, 3. There should be in-service training for the prison teachers to provide them practice in adult education, 4. To motivate the inmates for educational activities a `decrease in detention` should be provided for successful participants to educational activities, 5. The scope of the social-cultural activities should be enhanced in prisons, 6. The demographic characteristics of the inmates, their educational needs and preferences should be investigated, 7. Research should be conducted to determine how the admin istrators and administrative personnel perceive the role of educational activities in prisons. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A Survey of educational activities in Turkish prisons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Prisons | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Prisoners | |
dc.identifier.yokid | 26985 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 26985 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |