The Impact of early chilhood parental loss on children`s self-concept, peer relations, emotional and behavioral problems, and school achivement
dc.contributor.advisor | Albayrak-Kaymak, Deniz | |
dc.contributor.author | Özgül, Doğa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:34:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:34:34Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325681 | |
dc.description.abstract | ÖZET Erken Çocukluk Kaybının çocuklukarın Öz-Kavramı, Duygusal ve Davranışsal Sorunları, Arkadaş İlişkileri ve Okul Başarısı Üzerindeki Etkisi Bu nedensel-karşılaştırma desenli araştırma erken çocukluk kaybının çocukların öz-kavramları, arkadaş ilişkileri, içselleştirme ve dışsallaştırma sorunları ve okul başarısı üzerindeki etkisini incelemiştir. Erken çocukluk kaybı, altı yaşını doldurmamış çocuğun ebeveynlerinden birini ölüm nedeniyle kaybetmesi olarak tanımlanmıştır. Araştırmanın ömeklemi üç, dört ve beşinci sınıflarda okuyan ilkokul öğrencilerinden oluşmuştur. Bunlar 68 (34'ü erkek, 34'ü kız) kişidir. Örneklemin yarısı erken yaşta kayıp yaşamış öğrencilerden, geri kalanı da kayıp yaşamamış ailelerden gelen öğrencilerden oluşmuştur. Araştırmada, Piers- Harris Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği, sosyometrik derecelendirme, içselleştirme ve dışsallaştırma sorunlarının öğretmenler tarafından derecelendirilmesi, standadize edilmiş yıl sonu ders notları ve yan- yapılandırılmış bir görüşme kullanılmıştır. Araştırmada, kaybın etkisinin yanısıra, cinsiyet etkileri de incelenmiştir. Bu yüzden grupların kıyaslanmasında iki yönlü değişkenlik analizleri kullanılmıştır. Sonuçlar, kayıp yaşamış çocuk grubunun diğer gruba göre daha düşük öz- kavramı, sosyal ilişkisi, okul başarısı, fakat daha yüksek içselleştirme ve dışsallaştırma sorunları olduğunu göstermiştir. Kaybın etkilerinin her iki cinsiyet için de eşit derecede olumsuz olduğu görülmüştür. Araştırmacı, erken çocukluk kaybının Türk çocukları üzerindeki doğrudan etkisini inceleyen bir araştırma bulamadığından kayıp yaşamış çocukların gereksinmelerini gösteren önemli bir adımdır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The Impact of Early Childhood Loss on Children's Self Concept, Peer Relations, Emotional and Behavioral Problems, and School Achievement by Doğa Özgül This causal-comparative research examined the effects of early childhood loss on self-concept, peer popularity, externalizing and internalizing problems and school achievement of children. Early childhood loss was defined as the death of either parent before the child is six years old. Participants of this study were elementary school students from grades 3 to 5. They were 68 individuals (34 boys, 34 girls). Half of them had experienced early parental death while the remaining half came from intact families. Piers-Harris Children's Self Concept Scale, a sociometric rating, teacher ratings of externalizing and internalizing problems, standardized cumulative grade point averages and a structured interview were used in the study. In addition to effects of loss, effects of gender were investigated. Thus, two-way analysis of variance were utilized in comparison of the groups. Results indicated that the loss group had lower self-concept, peer popularity, school achievement and higher externalizing behaviours than the intact group. Effects of loss were equally detrimental for both gender. Since the researcher found no study on direct effects of early loss on Turkish children, this study is an important step indicating the needs of bereaved children. IV | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | The Impact of early chilhood parental loss on children`s self-concept, peer relations, emotional and behavioral problems, and school achivement | |
dc.title.alternative | Erken çocukluk kaybının çocukların öz-kavramı, duygusal ve davranışsal sorunları, arkadaş ilişkileri ve okul başarısı üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Friendship | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Self confidence | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | Early chilhood parental loss | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Self concept | |
dc.identifier.yokid | 43159 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43159 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |