Show simple item record

dc.contributor.advisorBorak, Hatice Eser
dc.contributor.authorKarapazar, Yonca
dc.date.accessioned2020-12-21T13:38:58Z
dc.date.available2020-12-21T13:38:58Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325634
dc.description.abstractÖZET Türkiye 'de gelişen teknoloji ile birlikte çeşitli mallarda üretim artışları olmuş ve dağıtım ağları genişlemiştir. Bunun sonucunda tüketicilerin korunmağı ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Ancak, genelde denetim konusunu devletten bekleyen Türk halkı, kendi aralarında organize olup, özel teşebbüsler kuramamışlardı». Türkiye Anayasasında da tüketici koruması ile ilgili yeterli yasa bulunmaması, tüketicileri» kendi haklarını koruması için örgütlenmelerini engelleyen başka bir faktör olmuştur. Bu tezin amacı, tüketicinin korunması konusunu, içeriğini, geçmişini ve bütün Dünyadaki, özellikle Türkiyedeki gelişmesini incelemektir. Tez aynı zamanda 162 Türk tüketiciye yapılan bir anket çalışmasını da içermektedir. Bu anket Türk tüketicisinin üreticiye karşı tutumunu, tüketicinin 'pazardaki problemlerini, bu problemlere gösterdikleri tepkileri ve bu 'tepkilerin sonuçlarını incelemek amacıyla verilmiştir. Bu çalışmanın sonucu Türk tüketicisinin pazarda çok sorunu olmasına rağmen, kendisini örgütleyip sorunlara çözüm getiremediğini ortaya koymuştur. Bunun yerine, devletin koruması istenmektedir. Tüksek fiyatlar ve kalitesi düşük mallar, tüketicinin en önemli iki problemi olarak gözükmekte ve tüketiciler bu konularda mallar hakkında bilgi almak için kurumlar kurulmasını arzu etmektedir. Ancak bu kurumların olmaması ve devletin tüketiciyi yeterince koruyamaması sonucunda tüketici sorunlarını kendi başına çözüme ulaştırmak yolunu seçmiş ve kanuni yolları kullanmak yerine, problemli ucuz mallarda satıcıyı veya markayı değiştirmek, pahalı mallarda ise, satıcıdan tazmin istemek yolunu seçmiştir. Ancak tüketicinin üreticiye ulaşamadığı görülmüştür. Anket çalışmasının sonuçları comput erden alınmış, yorumu yapılmış tüm ilgililere ve akademisyenlere öneriler sunulmuştur.,
dc.description.abstractABSTRACT The developing technology,; thus the increase in production and distribution channels have created the necessity of consumer production in Turkey.However, Turkish consumers couldn't organize themselves to protect their own rights, instead they wanted the help of goverment. Insufficiency of laws about consumer protection in the existing Turkish Constitution is another factor that brought the same result. The purpose of this thesis is to analyse the meaning of consumerism it's background and it's development all through the World and especially in Turkey. This thesis also contains a field study which was conducted through a structured questionnaire among 162 Turkish consumers to see their attitude toward marketing practises of producers, their problems and whether they are satisfied as results of their reactions. The results of the study «shows that althogh Turkish consumers have a lot of problems in their purchases, they are not able to organize themselves to solve these problems. They want goverment to settle High prices and law quality of the goods seem to be the prior Issues to be settled. Consumers state that they would like to go to consumer institution» for getting information about these issues. However, inexistence of such gstablifchaents and government's insufficient protection of consumer lead the consumers to solve; their problems by themselves. Instead of taking legal actions, they prefer to change brand or seller of defective cheaper goods and ask for redress from seller for defective expensive goods. But they're not able to reach producers. The interpretation of data of the field study was done through computer and implications are presented to academicians/ producers goverment and consumers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe growth and development of consumer protection: A study among Turkish consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid7936
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid7936
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess