Show simple item record

dc.contributor.advisorAlptekin, Cem
dc.contributor.authorGürel, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-21T13:33:45Z
dc.date.available2020-12-21T13:33:45Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325597
dc.description.abstractKISA ÖZET Bu çalışmada, öğretim yoluyla öğrenilmiş bilgi ve doğal olarak kazanılmış bilgilerin işleminden sorumlu bellek sistemlerinin nörofonksiyonel ve anatomik olarak farklı olup olmadıkları deneysel olarak araştırılmaktadır. Daha açık bir deyişle, bu çalışmada hedeflenen, amnezik hastalardan elde edilen bulguların yardımıyla, yukarıda belirtilen iki tür bilgi arasında etkileşim-geçişin olmadığım savunan görüşe nöropsikolojik bir açıklama sağlamaktır. Öğretim yoluyla öğrenilmiş ikinci dil açık bellek tarafından işlenirken, anadil veya doğal ortamında kazanılmış ikinci bir dil için örtük belleğin devreye girdiğini söyleyen görüşe dayanarak, bu çalışmada ayrıca, birinci dilin, ikinci dilden öğrenilme, beyinde temsil edilme ve işlenme açısından farklı olup olmadığı sorusu araştırılmaktadır. Amnezik ve normal deneklerin açık ve örtük bellekleri serbest hatırlama ve sözcük doldurma testleriyle ölçülmüş, bu ölçüm iki ayrı alıştırma ortamında yapılmıştır. Birinci ortamda, deneklerden sözcük çiftterindeki sesli harfleri bulmaları istenmiş, diğerinde ise, deneklerden sözcükleri beğenilerine göre notlamaları istenmiştir. Daha önceki bulgulara uygun olarak, bu çalışmadaki 7 amnezik hastanın da açık bellek testlerinde normal deneklere göre başarısız oldukları saptanmış, ancak, örtük bellek testlerindeki performanslarının normal olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar, öğretim yoluyla öğrenilmiş bilgiden sorumlu açık bellek ile doğal olarak kazanılmış bilgiden sorumlu örtük bellek arasında rtöroanatomik bir ayırımı ortaya koyan, deneysel bir kanıt olarak kabul edilmiştir. Aynca, bu bulgular, bir dile özgü öğretim yoluyla öğrenilmiş gramer bilgisinin otomatik kullanıma dönüşemeyeceğine ilişkin görüşü desteklemek için kullanılmıştır. VI
dc.description.abstractABSTRACT Different Memory Systems in Brain-damaged Patients: Implications for the Role of Implicit and Explicit Knowledge in Second Language Acquisition by Ayşe Gürel The present investigation explores whether the memory system that subserves explicit knowledge is neurofunctionally and neuroanatomically different from the one that subserves implicit knowledge. More specifically, this study attempts to utilize the findings of the experiment on amnesic patients to provide a neuropsychological explanation to the non-interface position between two distinct types of knowledge, i.e,, explicit and implicit knowledge. Based on the suggestion that a second language (L2) which is learned formally is subserved by explicit memory, whereas the first language (LI) which is acquired in a natural setting is subserved by implicit memory, this study also aims to provide a neuropsychological analysis to the question of whether LI and L2 are learned, represented (in the brain), or processed differently. The explicit and implicit memory systems of amnesic and normal subjects were tested in two orienting conditions (Vowel' and liking') tfirough free-recall and word-stem completion tests, respectively. Consistent with the findings of the previous studies, in this study 7 amnesic patients were found to be impaired on free recall tests but their performance on word-stem completion tests was found to be normal in both orienting conditions. IVThe results have been taken as providing empirical support for the neuroanatomies dissociation between explicit and implicit memory systems which are said to be responsible for the storage and use of explicit and implicit knowledge. The finding was used to support the controversial claim in the field of second language acquisition that explicit grammatical knowledge may not be available for automatic language production.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleDifferent memory systems in brain damaged patients: Implications for the role of implicit and explicit knowledge in second language acquisition
dc.title.alternativeBeyin hasarına uğramış hastalarda farklı bellek sistemleri: Öğretim yoluyla öğrenilmiş bilgi ve doğal olarak kazanılmış bilgilerin ikinci dil edinimindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmObtain information
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmAmnesia
dc.subject.ytmNeuropsychology
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid52110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52110
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess