Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzsoy, A. Sumru
dc.contributor.authorBalci, Ercan
dc.date.accessioned2020-12-21T13:30:20Z
dc.date.available2020-12-21T13:30:20Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325265
dc.description.abstractBu çalışmada Evrensel Dilbilgisinin, ikinci dil edinimine olan etkisi araştırılmaktır. Araştırma, ikinci dil öğrenicileri tarafından Evrensel Dilbilgisine izledikleri önesürülen üç görüş çerçevesinde yürütülmüştür. Bu görüşler, Evrensel Dilbilgisine dolaysız erişim, dolaylı erişim ve erişim olmaması'dır.Araştırmada, ikinci dil öğrenicilerin Evrensel Dilbilgisine erişimlerinin olup olmadığını belirlemek amacıyla ana dil değişken değerlerinin ikinci dil değerlerine uyan ve uymayan olmak üzere iki ayrı dil konuşucularından elde edilen sonuçlar incelenmiştir.Yapılan deneylerde adıl düşme değişkeni ve öbek başının konumu değişkeni incelenmiştir. Çalışmanın başında, incelenen değişkenlerin değerleri Türkçe ile aynı olan Japonca konuşucuların anadili İngilizce olan konuşuculardan daha başarılı olacağı varsayılmıştır. Ancak çalışmanın yürütüldüğü kuramsal varsayımlardan ikincisinde önesürüldüğü gibi, İngilizce konuşucuların Türkçe'nin adıl düşme özelliğini edinirken bu değişkenin belirgisiz olması nedeniyle zorluk çekmediklerinden iki denek grubu birbirlerine yakın bir başarı göstermişlerdir.Öbek başının konumu değişkeni, dilbilgisellik ölçen ve üretici nitelikli iki ayrı testle araştırılmıştır. Sonuçta, Japonca konuşucuların İngilizce konuşucularından belirgin bir biçimde başarılı başarılı olduğu görülmüştür. Bu sonuç dolaylı erişim görüşünü destekler bir niteliktedir.Sonuç olarak, yapılan deneyler, özellikle öbek başının konumu değişkenini inceleyen testler dolaylı erişim görüşünün desteklendiğini göstermektedir.
dc.description.abstractThe present study investigates the role of Universal Grammar in second languageacquisition. The investigation is carried out in view of the three positions existent inthe literature with respect to the type of access second language (L2) learners have toUniversal Grammar in second language acquisition: direct access, indirect access,and no access positions.In order to determine whether adult L2 learners have access to UG, learnerswhose first language (L 1) parameter values match those of L2 and learners whose L 1has different values of the parameters than L2 have been tested.In the experiments, the pro-drop parameter and the parameter of headdirection have been investigated. At the outset of the investigation, it was predictedthat the Japanese speaking group would outperform the English speaking group sincethe values of the parameters of the former language match those of Turkish whilevalues of the parameters of the latter do not. Both groups performed similarly in the/pro-drop parameter/This was assumed in Hypothesis 2 which holds that the Englishspeaking group will not have difficulties in resetting the non-pro-drop value to thepro-drop value since the pro-drop value is considered to be the unmarked one.The head direction parameter was investigated by using grammaticalityjudgment and production tests. The Japanese speaking group performed clearly betterthan the English speaking in both of tests giving support to the indirect accessposition to UG.In sum, the results of the experiments, in particular the results of the headdirection test, support the indirect access position.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe role of L1 parameters in second language acquisition: Turkish as a second language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDilbilim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10052947
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368595
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess