Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Ayhan
dc.contributor.advisorFişek, Güler
dc.contributor.authorBenbasa, Dalya
dc.date.accessioned2020-12-21T13:29:53Z
dc.date.available2020-12-21T13:29:53Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325216
dc.description.abstractOver-and Underestimation of academic performance vii ÖZET Çocukların Akademik BaşarriarınıDeğerlendirme Tarzları ve Bunun Kaygı ve Öz-Kavram ile İlişkisi Dalya Benbasa Bu araştırmada akademik beklenti, güncel akademik başarı, kaygı, öz-kavram ve annenin çalışma durumu arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışmaya istanbul'daki bir ilköğretim okuluna devam eden 165 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Akademik başarı beklentisi ile dönem sonu notu pozitif korelasyon göstermektedir. Kaygı ile akademik performans ise negatif korelasyon göstermektedir. Beklenenin aksine anksiyete ile öz-kavram pozitif korelasyon göstermektedir. Bu korelasyon annenin çalışma durumunun çocukların öz- kavramları ve akademik performansları üzerindeki etkisi aracılığıyla açıklanmaktadır: Çalışan annelerin çocuklarının öz-kavramlarının daha yüksek olduğu ve bu çocukların dönem sonu not tahmininde daha başarılı olduğu görülmektedir. Bunun yanısıra, çalışan annelerin çocuklarının akademik başarılarının daha düşük olduğu da saptanmaktadır. Anksiyete ile öz-kavram arasındaki şaşırtıcı ilişki annenin çalışma durumunun bu değişkenler üzerindeki etkisi bağlamında ele alınmaktadır.
dc.description.abstractOver-and Underestimation of academic performance vi ABSTRACT Children's Over- and Underestimation of Academic Performance in Relation to Anxiety and Self-Concept by Dalya Benbasa The present study investigated the relationship between academic expectations, academic achievement, anxiety, self-concept of children and employment status of the mother. Subjects, 165 Turkish eighth-graders, filled CBCL, Self-Concept Scale and Academic Estimation Questionnaire. Expected and real grades correlated positively. Anxiety was negatively correlated with academic performance. Accuracy of academic performance estimation of the children was influenced by the employment status of the mother: The proportion of the children who made congruent estimations was higher among those with employed mothers. Employed mothers tended to have children with high self-concept and low academic performance. Contrary to predictions self-concept correlated positively with anxiety. The main effect of mother's employment status on these variables may be the reason of this complex relation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleChildren`s over and understimation of academic performance in relation to anxiety and self-concept
dc.title.alternativeÇocukların akademik başarılarını değerlendirme tarzları ve bunun kaygı ve öz kavramı ile ilişkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmWorking women
dc.subject.ytmAnxiety
dc.identifier.yokid109304
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107019
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess