Show simple item record

dc.contributor.advisorIrzık, Gürol
dc.contributor.authorAktürk Muğaloğlu, Ebru Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-21T13:29:48Z
dc.date.available2020-12-21T13:29:48Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325208
dc.description.abstractFen Eğitiminde Radikal İnşacılık Ebru Zeynep Aktürk-Muğaloğlu Radikal inşacılık, inşacı (constructivism) yaklaşımın yaygın bir çeşididir. Önde gelen temsilcisi Ernest von Glasersfeld tarafından gelenek dışı bir bilme ve öğrenme kuramı olarak ileri sürülmüştür. Tezimde, öncelikle, von Glasersfeld' in bilgi kavramını, bilimsel bilgi kavramını ve bunların fen eğitimindeki etkilerini tartışıyorum. Sonra, radikal yapısallaştırıcılık teorisini aşağıdaki sorular ışığında eleştirel olarak inceliyorum: 1. Radikal inşacılık, geçerli bir bilgi ve bilimsel bilgi teorisi sunuyor mu? 2. Radikal inşacılık, bir öğretim ve öğrenim teorisi olarak fen eğitiminin temel amaçlarını karşılayabiliyor mu? Sonuç olarak, inşacılığın sadece geleneksel bilgibilimine zayıf bir alternatif oluşturduğu değil, aynı zamanda da bir öğrenme kuramı olarak fen eğitiminin temel amaçlarını da karşılayamadığı sonucuna varıyorum.
dc.description.abstractRadical Constructivism in Science Education by Ebru Zeynep Aktürk-Muğaloğlu Radical constructivism is a popular version of constructivism. It is introduced as an unconventional approach to knowing and learning by its leading representative Ernest von Glasersfeld. In my thesis, first, I present von Glasersfeld' s conception of knowledge in general and scientific knowledge in particular and their implications for science education. Then, I critically examine the radical constructivist theory in the light of the following questions: 1. Does radical constructivism present a valid theory of knowledge and scientific knowledge? 2. Can radical constructivism fulfill the main aims of science education as a theory of learning and teaching? Finally, I conclude that radical constructivism is not only a poor substitute for traditional epistemology but also fails to meet the main objectives of science education as a theory of learning and teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRadical constructivism in science education
dc.title.alternativeFen eğitiminde radikal inşacılık
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGlasersfeld, Ernest von
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmConstructivism
dc.subject.ytmScientific information
dc.identifier.yokid109509
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107023
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess