The ideological meaning of primary education in Turkish modernization
dc.contributor.advisor | Gök, Fatma | |
dc.contributor.author | Şahin, Alper | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:29:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:29:01Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325135 | |
dc.description.abstract | Türk Modernleşmesinde İlköğretimin İdeolojik Anlamı Alper Şahin Bu tez devletin sosyo-ekonomik politikalarının modernleşme ile birlikte ilköğretim politikaları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, modern Türk Devleti'nin yaratmak istediği vatandaş modelini ortaya çıkarmaktır. Araştırmacı bu çalışmada tarihi bir perspektif kullanarak Türkiye'deki modern ilköğretimin çeşitli yönlerini anlamaya yönelmiştir. Bu incelemede 1928, 1934 ve 1937 yıllarına ait üç ilköğretim yurtbilgisi ders kitabı incelenmiştir. Böylelikle farklı dönemlere ait değişik vatandaşlık anlayışı irdelenmiştir. Bu ders kitaplarım incelemek için hermenötik ve içerik çözümlemesi yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçlar, eğitimin modern bir yurttaş yaratmadaki önemini ortaya çıkarmaktadır. Milliyetçilik de modernleşme hareketinde önemli bir yere sahiptir. Bununla birlikte özgürlük üzerindeki vurgu yoğunluğunu yıllar içinde kişisel özgürlükten ülkenin özgürlüğü tarafına doğru değiştiği saptanmıştır. Toplum üzerindeki devlet denetimi, ders kitaplarında açıkça görülmektedir, bu durum kişilerin birey olarak kendilerini ifade etmelerine az yer bırakmaktadır. Kitapların içeriği müstakbel vatandaşı, milliyetçi, kendi kendini yönetebilir, sınırlı özgürlükle mutlu, dayanışmacı ve eğitimin değerim bilen bir kişi olarak şekillendirmektedir. | |
dc.description.abstract | The Ideological Meaning of Primary Education in Turkish Modernization Alper Şahin In this thesis, it was intended to find out the influence of modernization and socio economic politics of the State on the politics of primary education. The aim of the study is to discover the citizen model that the modern Turkish State wanted to create. The researcher used a historical perspective to understand the the features of modern primary education policies in Turkey. Therefore three primary school civics textbooks are examined from 1928, 1934 and 1937. By this way the difference between citizenship understanding during various periods is understood. Hermeneutics and content analysis methods are used to examine the textbooks. The results demonstrated that the education is an important aspect of creating a modern citizen. The nationalism has also important place in the modernization movement. Nevertheless the emphasis on freedom changes its intensity throughout the years from individual freedom to freedom of the country. The State control over public is clearly observable in the textbooks which leaves a small room for self expression. The content of the civics textbooks aim to shape the future citizen with the following characteristics: nationalist, able to self-govern with limited freedom, gaining strenght with mutual responsabiuty and solidarity and one who values education. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The ideological meaning of primary education in Turkish modernization | |
dc.title.alternative | Türk modernleşmesinde ilköğretimin ideolojik anlamı | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | State | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.subject.ytm | Nationalism | |
dc.subject.ytm | Ideology | |
dc.subject.ytm | Modernization | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 127849 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125037 | |
dc.description.pages | 216 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |