Show simple item record

dc.contributor.advisorGök, Fatma
dc.contributor.authorŞahin, Alper
dc.date.accessioned2020-12-21T13:29:01Z
dc.date.available2020-12-21T13:29:01Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325135
dc.description.abstractTürk Modernleşmesinde İlköğretimin İdeolojik Anlamı Alper Şahin Bu tez devletin sosyo-ekonomik politikalarının modernleşme ile birlikte ilköğretim politikaları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, modern Türk Devleti'nin yaratmak istediği vatandaş modelini ortaya çıkarmaktır. Araştırmacı bu çalışmada tarihi bir perspektif kullanarak Türkiye'deki modern ilköğretimin çeşitli yönlerini anlamaya yönelmiştir. Bu incelemede 1928, 1934 ve 1937 yıllarına ait üç ilköğretim yurtbilgisi ders kitabı incelenmiştir. Böylelikle farklı dönemlere ait değişik vatandaşlık anlayışı irdelenmiştir. Bu ders kitaplarım incelemek için hermenötik ve içerik çözümlemesi yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçlar, eğitimin modern bir yurttaş yaratmadaki önemini ortaya çıkarmaktadır. Milliyetçilik de modernleşme hareketinde önemli bir yere sahiptir. Bununla birlikte özgürlük üzerindeki vurgu yoğunluğunu yıllar içinde kişisel özgürlükten ülkenin özgürlüğü tarafına doğru değiştiği saptanmıştır. Toplum üzerindeki devlet denetimi, ders kitaplarında açıkça görülmektedir, bu durum kişilerin birey olarak kendilerini ifade etmelerine az yer bırakmaktadır. Kitapların içeriği müstakbel vatandaşı, milliyetçi, kendi kendini yönetebilir, sınırlı özgürlükle mutlu, dayanışmacı ve eğitimin değerim bilen bir kişi olarak şekillendirmektedir.
dc.description.abstractThe Ideological Meaning of Primary Education in Turkish Modernization Alper Şahin In this thesis, it was intended to find out the influence of modernization and socio economic politics of the State on the politics of primary education. The aim of the study is to discover the citizen model that the modern Turkish State wanted to create. The researcher used a historical perspective to understand the the features of modern primary education policies in Turkey. Therefore three primary school civics textbooks are examined from 1928, 1934 and 1937. By this way the difference between citizenship understanding during various periods is understood. Hermeneutics and content analysis methods are used to examine the textbooks. The results demonstrated that the education is an important aspect of creating a modern citizen. The nationalism has also important place in the modernization movement. Nevertheless the emphasis on freedom changes its intensity throughout the years from individual freedom to freedom of the country. The State control over public is clearly observable in the textbooks which leaves a small room for self expression. The content of the civics textbooks aim to shape the future citizen with the following characteristics: nationalist, able to self-govern with limited freedom, gaining strenght with mutual responsabiuty and solidarity and one who values education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe ideological meaning of primary education in Turkish modernization
dc.title.alternativeTürk modernleşmesinde ilköğretimin ideolojik anlamı
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmState
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmNationalism
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmModernization
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid127849
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125037
dc.description.pages216
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess