Show simple item record

dc.contributor.advisorTekcan, Ali
dc.contributor.authorDemiroğlu, Ebru Selin
dc.date.accessioned2020-12-21T13:28:44Z
dc.date.available2020-12-21T13:28:44Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325106
dc.description.abstractÖZET Çift Dil Konuşan Kişilerde Hafıza Yanılmaları E. Selin Demiroğlu Bu çalışmanın birkaç ana amacı vardır, ilk amaç, hafıza yanılmaları etkilerini çift dil konuşan kişilerde inceleyerek bu etkilerin genelliğini ve güçlülüğünü göstermektir. İkinci amaç, çift dil konuşan kişilerin her bir lisanı hafızada depolama sürecine ışık tutmaktır. Üçüncü amaç ise, hafıza yanılmalarının olumundaki mekanizmalar ve aktivasyonun yayılması hakkında bilgi edinmektir, ikinci dilinde oldukça akıcı olan 39 Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi ve ikinci dilinde akıcı olmayan 45 Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi, 12 adet kelimeden oluşan 6 adet liste öğrenmişlerdir. Bu listelerin her biri, onlara öğretilmemiş olan 1 kelimenin çağrışımlarından oluşmaktadır, içinde bulundukları gruba göre, kelimeler ya kendilerine ingilizce okunmuş ve Türkçelerini hatırlamaları istenmiş, ya da tam tersi gerçekleşmiştir. Bundan sonra bir tanıma testi verilmiş ve son olarak da Tulving (1985)'in `Hatırlama-Tanıma` prosedürü uygulanmıştır. Sonuçlar, ikinci dillerinde oldukça akıcı olan kişilerin hatırlama şartlarından (ingilizce ya da Türkçe ) etkilenmediğini göstermiştir. Kendilerine öğretilmeyen kritik kelimeleri hatırlamada ikinci dilde oldukça akıcı olan grup ile akıcı olmayan grup arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Son olarak, hipotezlerdeki beklentinin aksine, ikinci dilde akıcı olan grup ile ikinci dilde akıcı olmayan grup arasında `hatırlıyorum` tepkilerinin sayısı bakımından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuçlar daha önceki bulgular üzerinden tartışılmış ve gelecekteki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractABSTRACT False Memory in Bilinguals by E. Selin Demiroğlu The present study had several aims. The first aim was to test the generality and robustness of this effect by investigating the presence (or absence) of false memory production in participants' native language as well as in their second language. The second aim was to provide information about the underlying mechanisms of false memory. The third aim was to provide information about how bilingual memory works. Thirty nine high fluent bilingual students and forty five low fluent bilingual students from Boğaziçi University studied 6 lists that contained 12 words; each list was composed of associates of 1 nonpresented critical word (e.g. window). According to the condition that they were assigned, the participants studied the words in English and were requested to recall them in Turkish or vice versa. After that, a recognition test was administered and lastly, Tulving's (1985) Remember- Know procedure was applied. The results showed that the memory performance of bilinguals was not affected by the recall condition (English or Turkish). No significant difference was found in the number of critical words recalled by high fluent and low fluent bilinguals. Contrary to the prediction, there was no significant difference between high fluent bilinguals and low fluent bilinguals on giving `remember` responses. Results were discussed in relation to the previous findings in the literature along with suggestions for future research were made. IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleFalse memory in bilinguals
dc.title.alternativeÇift dil konuşan kişilerde hafıza
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMemory falses
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmBilungualism
dc.identifier.yokid127470
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid124977
dc.description.pages47
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess