Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldıran, Güzver
dc.contributor.authorİlimsever Başarir, Şükran
dc.date.accessioned2020-12-21T13:28:43Z
dc.date.available2020-12-21T13:28:43Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325105
dc.description.abstractÖZET AİLE ORTAMI, EBEVEYN BEKLENTİLERİ, OKUL SEÇİMİ VE ÖĞRENCİ EDİMİ Şükran İlimsever Başarır Bu çalışmanın birincil amacı çocuk odaklı yaşamın çocuğun akademik başarısı, benlik algısı ve gideceği okulun seçimi üzerindeki etkilerini saptamaktır. Önemli diğer bir soru, annenin eğitim düzeyinin ve ailenin ekonomik durumunun çocuğa yönelik farklı eğitimsel ve ekonomik beklentilere ve farklı okul seçimlerine neden olup olmadığıdır. Çalışma ikiye iki şeklinde bir alan çalışmasıdır. İstanbul'da dört ayrı sınıflandırmayı (sınavla öğrenci alan devlet okulu, sınavsız öğrenci alan devlet okulu, sınavla öğrenci alan özel okul ve sınavsız öğrenci alan özel okul) temsil eden 1 1 okul örneklemi oluşturmuştur. Örneklem 300 anne-çocuk çiftini kapsamaktadır. Çalışma 1 1 denence ve dokuz değişkeni içermektedir. Öğrencilere ve annelere ikişer anket uygulanmıştır (öğrencilere, Demografik Bilgi Anketi ve Piers-Harris Benlik Algısı Ölçeği; annelere, Çocuk Odaklı Yaşam Ölçeği ve Eğitimsel ve Ekonomik Beklentiler Anketi). Öğrencilerin lise dönemi genel not ortalamaları okuldaki dosyalarından temin edilmiştir. Veriler modelleme temeline dayanan AMOS programında analiz edilmiştir. Değişkenler modele yerleştirilerek beklenen ilişkiler model üzerinde belirlenmiştir. Analiz sonucunda son denencenin bir bölümü hariç tüm denenceler doğrulanmıştır. viiiSonuç olarak, çalışma çocuk odaklı yaşamın çocukların gelişimi için önemli olduğunu saptamıştır. Annenin eğitim düzeyi ve ailenin ekonomik durumunun çocuk için farklı sonuçlara yol açtığı görülmüştür. Annenin eğitim düzeyi çocuk odaklı yaşama, çocuk için daha yüksek beklentilere ve devlet veya özel farkı olmadan seçkin eğitime yol açarken, ailenin ekonomik durumunun daha yüksek ekonomik beklentilere ve seçkin olmayan özel okullara yönelmeye neden olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar kelimeler: Çocuk-odaklı yaşam, ailenin demografik özellikleri, eğitimsel beklentiler, ekonomik beklentiler, okul seçimi ıx
dc.description.abstractABSTRACT FAMILY BACKGROUND, PARENTAL EXPECTATIONS, SCHOOL CHOICE AND STUDENT PERFORMANCE by Şükran İlimsever Başarır The major point of this study was to examine the impact of child-centered life on children's achievement, self-esteem and school choice. The second critical question was whether the educational level of the mother and the economic status of the home led to different child-related outcomes. The study was a field survey based on a two-by-two design. Eleven schools in Istanbul from four categories (public selective, public non-selective, private selective and private non-selective) were included in the sample. The sample was comprised of 300 mother-child pairs. The study had eleven hypotheses and nine variables. Two instruments (Demographic Information Inventory and Piers-Harris Children's Self-Concept Scale) were administered to children and two were filled out by mothers (Child-centered Life Inventory and Educational and Economic Expectations Scale). The lycee GPAs of the students were obtained from school files. The data was analyzed in AMOS (Analysis of Moment Structures) program. The variables of the study were put into the model and the expected relationships viwere specified. The analyses confirmed all but one part of the eleventh hypothesis. The study pointed that child-centered life is a critical dynamic for the developmental outcomes of children. Moreover, the educational level of mother and the economic status of the home were found to lead to different outcomes, educational status leading to a more child-centered life, higher expectations for the child, selective schools regardless of type, while economic status leading to higher economic expectations, and private non-selective schools. Key Words: child-centered life, family background, educational expectations, economic expectations, selection of a school Vllen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFamily background, parental expectations school choice and student performance
dc.title.alternativeAile ortamı, ebeveyn beklentileri, okul seçimi ve öğrenci edinimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmSchool choice
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmSocio-economic impact
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmFamily education
dc.identifier.yokid127922
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125023
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess