The Perception of the university residence environment by the Boğaziçi University students
dc.contributor.advisor | Erkman, Fatoş | |
dc.contributor.author | Kerimol Orçan, Yelda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:28:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:28:28Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325080 | |
dc.description.abstract | Üniversitesi'nde (BU) yurtta kalan öğrencilerin, üniversite yurt ortamına ilişkin memnuniyet dereceleri ve yurtlar arasındaki farklılıklar araştırılmıştır. Bu çalışmanın diğer bir amacı, öğrencilerin yurt ortamına ilişkin gerçek ve ideal durum algılarını on boyut üzerinde araştırmak ve algılar arasındaki farklılıkları ölçmektir. Çalışma ayrıca yurtlar ve cinsiyet bazındaki algı farklılıklarım araştırmayı amaçlamıştır. Araştırma, yurtlarda kalan 222 öğrenci (133 erkek, 89 kız) üzerinde yürütülmüştür. Öğrencilerin yurt ortamına ilişkin gerçek durum algıları, Üniversite Yurt Ortamı Ölçeği (URES-Gerçek Durum); ideal durum algıları ise Üniversite Yurt Ortamı Ölçeği (URES-İdeal Durum) ile ölçülmüştür. Örnekleme ilişkin demografik özellikler, Demografik Bilgi Formu ile ölçülmüştür. Sonuçlar, öğrencilerin ortama ilişkin memnuniyet derecelerinin 10 üzerinden 6.7 olduğunu ve yurtlar arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılıklar bulunduğunu göstermiştir. Her boyut için gerçek ve ideal durum algılan karşılaştırıldığında; Katılım, Duygusal Destek, Entellektüellik boyutu, Düzen ve Organizasyon, Öğrenci Etkisi ve Yaratıcılık boyutlarında öğrencilerin ideal durum algılarının gerçek durum algılarından istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür. Bağımsızlık, Geleneksel Sosyal Yönelim, Rekabet ve Akademik Başarı boyutlarında öğrencilerin ideal durum algılarının, istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde daha düşük olduğu görülmüştür. Analizlerde BU öğrencilerinin tüm boyutlara ilişkin gerçek ve ideal durum algıları arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılıklara rastlanmıştır. Bulgular, yurtlar arasındaki farklılıklara bakıldığında öğrenci algıları arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılıklar bulunduğunu göstermiştir. Son olarak, erkek ve kız öğrencilerin üniversite yurt ortamına ilişkin algılan arasında bazı istisnalar dışında benzerlik ilişkisi olduğu görülmüştür. Çalışma sonucunda farklılıkların cinsiyete değil, yurtlar arasındaki fiziki koşullara bağlı olabileceği önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study examined the satisfaction level of BogaziC;i University (BU)resident students with their university residence environment and the differencesbetween the seven BU residences. Another aim was to investigate BU students'perceptions of their real and ideal residence environment along ten dimensions andperception differences. This study also examined role of gender and dormitorydifferences in the diversity of perceptions. The research was conducted on 222resident students (133 male, 89 female). Students' perception of their real universityenvironment was assessed with the Real Form of the University Resi<ienceEnvironment Scale (URES-Real) and their ideal perception with the Ideal Form(URES-Ideal). Demographic variables of the sample were assessed with theDemographic Information Questionnaire. Results showed that total satisfaction levelwas 6.7 over 10 and that results of the dormitories varied. A comparison of real andideal means indicated a difference for Invo Ivement, Emotional Support,Intellectuality, Order and Organization, Student Influence and Innovation dimensionswhere residents' ideal perception is significantly higher than their real perception.Whereas for the dimensions ofIndependence, Traditional Social Orientation,Competition and Academic Achievement their ideal perception is significantlylower, respectively. Statistics indicated significant differences between real and idealperceptions among all subscales. Results also showed significant differences betweenresidences. Finally, results on gender were very similar with some exceptions. It wassuggested that these differences may not be due to gender, but to the environmentaldifferences between residences. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | The Perception of the university residence environment by the Boğaziçi University students | |
dc.title.alternative | Boğaziçi Üniversitesi öğrencilerinin yurt ortamına ilişkin algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 10053045 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 368670 | |
dc.description.pages | 297 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |