Appropriations of folk dance at the intersection of the national and the global: Sultans of the Dance
dc.contributor.advisor | Ahıska, Meltem | |
dc.contributor.author | Dehmen, Bedirhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:28:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:28:02Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325039 | |
dc.description.abstract | KISA ÖZET Ulusal ve Küreselin Kesişim Noktasında Halk Danslarının Kullanımları: Sultans of the Dance Bedirhan Dehmen Bu tez, `Anadolu halk dansları` adımlarını kaynak alıp bunları bale ve modern dans gibi tekniklerle birleştiren bir dans gösterisi olan Sultans of the Dance üzerine odaklanmaktadır. Araştırma, gösterinin yerel, ulusal ve küresel dinamiklerin kesişme noktasındaki yerini inceleyerek, varolan etnik/milli sınırlara ilişkin tasarımlar ile bunların gösteride icra edildiği farklı biçimler arasındaki ilişkiyi açığa çıkarmayı ve yorumlamayı amaçlamaktadır. Sultans of the Dance, bir yanıyla küresel piyasa için küresel bir marka olarak tasarlanmış ticari bir gösteridir. Öte yandan, hem Türk, hem Doğulu, hem de Baülı/küresel anlamlar taşıyan ve bu anlamlan resmi milliyetçi söylemin ötesinde yorumlayan bir yapıya ve içeriğe sahiptir. Ancak, küresel bir vizyon içinde çokkültürcü bir Anadolu ideali temsil etmesine rağmen, farklılığın gösteride tanımlanma ve sahnelenme biçimi nedeniyle, Türk milliyetçiliğine karşı durmaktan çok demokratik çokkültürcü taleplerin `çok-alt-kültürcü` taleplere dönüşmesini sağlayacak kanallar yaratmıştır. Gösterideki çokkültürlülük anlayışı, bir yandan egemen gösteren olarak Türkiye Anadolu'sunu başat kılarak etnik-kültürel bir hiyerarşi oluşturmakta, bu doğrultuda etnik farklılıkları `stilize` biçimlerde yenidenüreterek farklılıkları etkisizleştirmekte, bir yandan da bu hiyerarşinin ayakta durması ve haklılaştınlması için bir ötekileştirme mekanizması yaratmaktadır. Gösterinin küresel arenada tanınması ise, `dünya çapında başarılı` Türk Milli Takımı savıyla onaylanan yeni bir milli bağlanma biçimi üretmektedir. Bu süreçleri hem dansa içkin ve hem de dışsal öğeleri biraraya getirerek inceleyen tez, kuramsal olarak yeni bir milliyetçilik söylemi ve çeşitli kültürel pratikler arasındaki ilişkileri tartışmaktadır. vı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Appropriations of Folk Dance at the Intersection of the National and the Global: Sultans of the Dance by Bedirhan Dehmen Focus of this thesis is Sultans of the Dance, a dance spectacle, which takes `Anatolian folk dance` steps as its basis and mixes them with other dance techniques, such as ballet and modern dance. By examining its place at the intersection of the local, the national, and the global, the research aims to explore and interpret the relation between the notions of present ethnic/national boundaries and the different ways in which these were mediated and performed in the show. Sultans of the Dance is a commercial spectacle that was partially designed for the global market with the aim of creating a global brand. At the same time, its structure and content include meanings of Turkish, Oriental, and Western/global, and interpret these meanings beyond the official nationalistic discourse. Although the show represents an ideal of multicultural Anatolia within a global vision, due to the way difference is defined and staged, rather than resisting Turkish nationalism it provides the channels for transformation of real democratic multicultural demands into `multi-sub-cultural` ones. Multiculturalist insight employed in the show functions both as a liquidation mechanism whereby ethnic differences are mreproduced in highly `stylized` forms so as to produce an ethno-cultural hierarchy under the direction of sovereign signifier Anatolia `of and `within` Turkey, and as a mechanism of `othering` through which the same hierarchy is redefined and legitimized. Show's global recognition on the other hand, crafts a new national attachment endorsed by the idea of Turkish National Team `successful in the world.` The thesis examines these processes by bringing together elements that are both intrinsic and extrinsic to dance, and theoretically, discusses the relations between a new nationalistic discourse and various cultural practices. IV | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Appropriations of folk dance at the intersection of the national and the global: Sultans of the Dance | |
dc.title.alternative | Ulusal ve küreselin kesişim noktasında halk danslarının kullanımı: Sultans of the Dance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Nationalism | |
dc.subject.ytm | Sultans of the Dance | |
dc.subject.ytm | Anatolia | |
dc.subject.ytm | Dance | |
dc.subject.ytm | Folk dances | |
dc.identifier.yokid | 142575 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 140543 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |