An Analysis of self-deception
dc.contributor.advisor | Voss, Stephen | |
dc.contributor.author | Saraç, Nalan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:27:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:27:39Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325002 | |
dc.description.abstract | KISA ÖZET Bu tezin amacı kendini kandırma kavramına tam bir tanım bulmak ve insanın kendini kandırmasının hangi koşullarda gerçekleştiğini açıklamaktır. Bu amaçla değişik yaklaşımlar incelenmiş ve analitik yaklaşımın bu durumu sadece bilişsel bir sorun olarak ele almasının kendini kandırma kavramının anlaşılmasında yetersiz olduğu iddia edilmiştir. Varoluşsal yaklaşımın durumu öznenin kendisi ile ilişki olarak ele almasının, kendini kandırma kavramının anlaşılmasında daha doğru bir yaklaşım olduğu savunulmuştur. Kendini kandırma, insanın kendisini kavrayışına aykırı bir etkinlikte bulunmasına rağmen bu etkinliği reddetmesi olarak tanımlanmıştr. Son olarak kendini kandırma kavramımn erik prensipler kabul edilmeksizin anlaşılamayacağı iddia edilmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT An Analysis of Self-Deception by Nalan Saraç The aim of this thesis is to find an accurate definition of self-deception and to explain the conditions which make self-deception possible. To achieve this end several approaches are examined which are analytical approach and existentialist approach. It is concluded that analytical approach cannot capture the real nature of the phenomenon because it takes self-deception just as an epistemic problem. In order to understand self-deception we need an account of the self which is provided by the existentialist approach. Given their account of the self self-deception is defined in the following way: when a person is in a situation in which he is strongly inclined to form an engagement, which is radically inconsistent with his self-conception, if he pursues the engagement and refuses to acknowledge this engagement as his, he is deceiving himself. Finally it is argued that self-deception cannot be understood without presupposing the self-deceiver's acceptance of an ethical principle. IV | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | An Analysis of self-deception | |
dc.title.alternative | Kendini kandırma kavramının analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Self-deception | |
dc.subject.ytm | Rationalism | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.identifier.yokid | 142680 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 140986 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |