Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Ayhan Aksu
dc.contributor.authorIlgaz, Hande
dc.date.accessioned2020-12-21T13:27:06Z
dc.date.available2020-12-21T13:27:06Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324950
dc.description.abstractKISA ÖZET Hande İlgaz Okulöncesi Çocukları Tarafından Uyaranlı ve Uyaransız Koşullarda Ürettilen Anlatıların Yapısal Analizi Bu araştırma, nesne ve eylemlerin erken çocukluk dönemindeki dil gelişimini destekleyen, semiotik bir alan olduğu görüşüne dayanarak anaokulu çocuklarında anlatı gelişimim incelemeyi hedeflemiştir. Buna ek olarak senaryo-anlatılanmn erken çocukluk döneminde okulöncesi dönemine oranla daha fazla bulunacağını öngörmüştür. Üç, dört ve beş yaş gruplarında onar çocuk oyuncak uyaranlı ve uyaransız koşullarda anlatılar üretmişlerdir. Çocukların anlatılan Stein ve Glenn' in hikaye grameri analizine uygun olarak incelenmiştir. Varyans analizi sonuçlan çocuklann oyuncak uyaranlı anlatılannda yaşa bağlı bir olay yapısı gelişimi belirlemiştir. Çocuklann uyaransız anlatılannda yaşa bağlı, istatistiksel olarak anlamlı bir gelişim görülmemiştir. Çocuklann bu iki farklı koşulda ürettikleri anlatılar arasmda istatistiksel olarak anlamlı olmayan ancak beklenilen yönde bir eğilim bulunmuştur. Bu eğilim çocuklann oyuncak uyaranlı anlatırmm, uyaransız anlatılarına oranla yapısal açıdan daha gelişmiş anlatılar olduğunu göstermektedir. Çocuklann senaryo-anlatılan üretiminde yaşa bağlı bir gelişim belirlenmemiştir. Niteliksel analiz anlatı koşullarının, özellikle dört yaş çocuklarının anlatı üretimlerinde etkin olduğunu göstermiştir. Dört yaş çocuklan oyuncak uyaranlı anlatımda, uyaransız anlatıma kıyasla daha gelişmiş anlatı yapılan üretmişlerdir. Bu çalışma dört yaş çocuklannın anlatı yeterliliklerini nesneler ve eylemler yardımı ile daha iyi ifade edebildiklerini, buna kıyasla beş yaş çocuklannın anlatı kurmakta vı
dc.description.abstractABSTRACT Episodic Analysis of Preschool Children's Prompt-Elicited and Direct-Elicited Narratives by Hande İlgaz This study aimed to investigate narrative development in preschool children with the premise that action is a semiotic arena that enhances development. It was hypothesized that children would produce structurally more complex narratives in prompt elicited vs. direct elicited conditions and that this competence would increase by age. It was also hypothesized that young children would produce more scripted narratives compared to older children. Ten children from three age groups of three, four and five, produced narratives in both toy prompted elicitation and direct elicitation conditions. Children's narratives were analyzed by Stein and Glenn's story grammar. Results from analysis of variance revealed significant structural complexity increase in preschool children's prompt-elicited narratives. No significant age related change was found in children's direct elicited narratives. The results showed a non-significant trend for prompt-elicited narratives to have higher complexity structures than direct elicited narratives. There was no age related difference found in children's script productions. A qualitative analysis revealed that four year old children produced higher complexity structures in prompt-elicited narratives compared to their direct elicited narratives. It is concluded that by five years of age children possess a story schema that can function on the symbolic plane of language without the aid of objects and actions while four year olds need the scaffolding of objects and actions to express their developing capacity of using a story schema in fictitious narrations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEpisodic analysis of preschool children`s prompt-elicited and direct-elicited narratives
dc.title.alternativeOkulöncesi çocukları tarafından uyaranlı ve uyaransız koşullarda üretilen anlatıların yapısal analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNarrative skills
dc.subject.ytmLanguage development
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmNarrative
dc.identifier.yokid160736
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145710
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess