Performance as a strategy for women`s liberation: Pratices of the theatre of the oppressed in Okmeydanı Social Center
dc.contributor.advisor | Özbay, Ferhunde | |
dc.contributor.author | Karabekir, Jale | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:26:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:26:44Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324913 | |
dc.description.abstract | kadınların bu pratikler ve toplum merkeziyle ilgili anlatılarını Türkiye bağlamında kadınların özgürleşme stratejileri içinde çözümlemeyi amaçlamaktadır. Tez, kadınların özgürleşmesi meselesini modern eğitim söylemleri çerçevesinde ele alan bakış açısının ve bu bakış açısından yola çıkan pratiklerin kadınların gündelik yaşamlarında stratejiler üretmede yetersiz kaldığım göstermeye çalışmaktadır. Tezin temel iddiası, Ezilenlerin Tiyatrosu'nun kadınların yaşamlarında özgürleştiren, dönüştüren ve ataerkiye karşı direnme stratejileri geliştirmelerini sağlayan bir alan ve bir araç sunduğudur. Ezilenlerin Tiyatrosu'nun ve performansın kadınların özgürleşmesi bağlamında, toplumsal cinsiyet kimliklerinin kurgulanışlarının, gündelik yaşam ın cinsiyetlendirilme süreçlerinin ve ataerkil iktidar ilişkilerinin çözümlenmesinde feminist bir yöntem olarak değerlendirilebileceğini tartışmaktadır. vu | |
dc.description.abstract | This study aims to analyze the practices of the theatre of the oppressed with women in the Okmeydanı Social Center, along with women's narratives on these practices and the social center itself, in terms of women's strategies for liberation within the context of Turkey. The thesis aims to show that the perspective that approaches the issue of women's liberation within the framework of modern education discourses and their practices fail to develop strategies for women in their everyday life. The main argument of this thesis is that the theatre of the oppressed provides a space and a tool for women in terms of their emancipation, transformation and helps them to develop strategies for resisting patriarchy. This thesis discusses the premises of considering the theatre of the oppressed and performance as a feminist method for women's liberation, as a means of deciphering the construction of gender identities, gendered organization of everyday life and the patriarchal power relations. vi | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Performance as a strategy for women`s liberation: Pratices of the theatre of the oppressed in Okmeydanı Social Center | |
dc.title.alternative | Kadınların özgürleşmesi için bir strateji olarak performans: Okmeydanı Toplum Merkezi`nde ezilenlerin tiyatrosu pratikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Freeing | |
dc.subject.ytm | Strategy | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Freedom | |
dc.subject.ytm | Strategy development | |
dc.identifier.yokid | 161183 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145795 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |