Show simple item record

dc.contributor.advisorAkcan, Sumru
dc.contributor.authorBaşyurt Tüzel, Ayşe Eser
dc.date.accessioned2020-12-21T13:24:37Z
dc.date.available2020-12-21T13:24:37Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324709
dc.description.abstractBu çalışma öğretmenlik uygulaması sırasında İngilizce öğretmen adaylarının sınıf içinde kullandıkları hedef dili inceleyerek, Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin dil kullanımı farkındalığını arttırmayı amaçlamaktadır. Çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının sınıf içindeki hedef dil kullanımların üçlü takım üyeleri (uygulama ögretim elemanı, uygulama öğretmeni, aday öğretmen) tarafından nasıl algılandığını araştırmaktadır. Çalışma ayrıca, İngilizce öğretmen adaylarının dil farkındalığını arttırmak üzere verilen uygulamanın dil kullanımı açısından öğretme becerisine etkisi olup olmayacağını bulmayı amaçlamaktadır.Katılımcılar Türkiye'de bir devlet üniversitesinin İngilizce öğretmenliği bölümünde okuyan 53 İngilizce öğretmen adayı ve aynı bölümde görev yapmakta olan bir öğretim elemanı ile uygulama okulu olarak seçilmiş iki özel okulda görev yapan dört uygulama öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, sınıf-içi gözlem, ikili görüşme, dönüt verme toplantıları, retrospektif protokol, tartışma toplantıları, sormacalar ve ihtiyaç analizi yöntemleriyle toplanmıştır.Sonuçlar, sınıf içinde hedef dil kullanımının İngilizce aday öğretmenlerinin kendilerini yetersiz hissettikleri konuların başında geldiğine işaret etmiştir. Eksik yönlerinin ve hedef dil kullanımlarını geliştirmelerinin gerektiğinin farkında olmalarına rağmen çözümün sadece zaman ile geleceğine inanmaktadırlar. Veriler, İngilizce aday öğretmenlerinin; akıcı konuşabilme, sınıf dili, dil bilgisi, kelime bilgisi, dil adaptasyonu, telaffuz, vurgu, yönerge verebilme, hataları tanımlayabilme ve düzeltebilme konularında sorunlar yaşamakta olduklarını göstermiştir. Elde edilen sonuçlar uygulamanın sınıf içinde dil kullanımı açısından öğretme becerisine olumlu etkisi olduğuna da işaret etmiştir. Durum grubundaki tüm katılımcılar çalışmanın oldukça farkındalığı arttırıcı ve güven verici olduğunu, öğretmenlik kariyerlerine başlamadan once böyle bir çalışmaya katılma imkanını elde ettikleri için çok şanslı olduklarını ifade etmişlerdir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to raise the language awareness of pre-service Englishlanguage teachers in the Turkish EFL setting by investigating their target language use in theclassroom during their practice teaching experience. The study aims to investigate how thetriad members (university supervisor, cooperating teacher, pre-service language teacher)perceive the target language use of the pre-service language teachers in the classroom duringtheir practice teaching experience. It also aims to find out whether the treatment has an effecton the pre-service language teachers' teaching efficacy in terms of their target language use.The target population of the study consisted of 53 pre-service language teachers andtheir supervisor (as the researcher) who are enrolled in the ELT department of a stateuniversity in Turkey as well as 4 cooperating teachers who work at private high schools whichserved as the practicum schools in the study. Data were collected by means of classroomobservations, semi-structured interviews, retrospective protocols, feedback sessions,discussion meetings, pre- post questionnaire, and needs analysis.The findings indicate that target language use in the classroom is among the topconcerns of pre-service English language teachers. They are aware of their inadequacy and ofthe necessity to improve their target language; however, the common attitude is merely tobelieve in time as a solution for their problems. The common difficulties pre-service languageteachers face are related with fluency, classroom language, grammar, vocabulary, languagemodification based on the students' levels, pronunciation, intonation, giving instructions,identification and correction of errors. The findings also indicate that the treatment has apositive effect on the teaching efficacy of the pre-service language teachers in terms of theirtarget language use in the classroom. The participants in the case group reported the study tobe very awareness raising and confidence building and they considered themselves veryfortunate to have had the opportunity to join in the project before they started their career onteaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRaising the language awareness of pre service language teachers during their practice teaching experience: A case study in an EFL setting
dc.title.alternativeÖğretmenlik uygulaması sırasında, ingilizce öğretmen adaylarının Sınıf içindeki hedef dil kullanımı farkındalığını arttırmak: Yabancı dil olarak ingilizce öğrenimi ortamında bir durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10053165
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368709
dc.description.pages272
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess