Show simple item record

dc.contributor.advisorTürker, Hande Bahar
dc.contributor.authorAlbayrak, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-21T13:21:38Z
dc.date.available2020-12-21T13:21:38Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324418
dc.description.abstractInternet kullanımının yaygınlaşması sayesinde, teknoloji ve dinamik etkileşim, kişiselleştirilmiş ürün ve servislerin geniş kitlelere rekabetçi fiyatlarla sunulmasını mümkün hala getirmiştir. Tüm bu gelişmeler pazarlamacıları Internet'teki kişiselleştirme uygulamalarına daha fazla fokus olmaya zorlamaktadır.Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin Internet'teki kişiselleştirme uygululamarına ve kişiselleştirme tiplerine karşı tutum ve kabullerini (avantaj ve dezavantaj), pazarlama literatüründeki ilgili ölçekleri derleyerek ve iki yeni ölçek geliştirerek belirlemektir. Internet ortamında 250 kişiden toplanan veri; tanımlayıcı, güvenirlik, ANOVA, grup (cluster), faktör ve regresyon analizleri kullanarak; hipotezleri test etmek ve sonuçlara ulaşmak amacıyla analiz edilmiştir.Günümüzün gerçekten rekabetçi pazar ortamında, tüketicileri gruplandırmak ve tüketicilerin farkli kişiselleştirme tiplerine karşı olan tutum ve kabullerini de goz onunde bulundurarak, doğru gruba doğru strateji ile yaklaşmak gerçekten çok önemlidir. Bu çalışmada elde edilen sonuçlar; tüketicilerin dikkatini, sadakatini saglamak ve ürün farkındalıgını yaratmak isteyen pazarlamacılara; doğru tüketici grubuna, doğru kişiselleştirme teklifleri sunabilmek için stratejik araçlar sunmaktadır.
dc.description.abstractBy the extended use of Internet; technology and dynamic interaction for the first time makes personalization cost effective at large-scale. It also offers the possibility to provide personalized products and services at competitive prices. This developments force marketers to focus more in online personalization attempts to help them to improve the performance of their efforts.The objective of this study is to determine the basics of consumer attitudes toward and acceptance of personalization attempts by compiling relevant scales from the marketing literature, developing two new scales for understanding the advantages and disadvantages of personalization and identifying relevant attitudes toward different personalization types in the online environment. Data collected online from 250 people was analyzed by using descriptive, reliability, ANOVA, cluster, factor and linear regression analyses to test the hypothesis and provide the findings.In today?s very challenging marketing environment, it is very critical to identify different segments among consumers and apply right strategy to each different group based on consumers? attitudes to different type of personalization. Many findings in this study can provide important strategic tools for marketers who want to provide online personalized offerings to the right consumer group to provide customer attention, loyalty and safe positioning against commoditization.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleConsumer attitudes toward and acceptance of personalization attempts in the online environment
dc.title.alternativeİnternet'teki kişiselleştirme uygulamaları ile ilgili tüketici tutumlarının ve kabullerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmPersonalization
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.identifier.yokid349603
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257151
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess