Show simple item record

dc.contributor.advisorNasır, Vesile Aslıhan
dc.contributor.authorUtku, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-21T13:21:28Z
dc.date.available2020-12-21T13:21:28Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324402
dc.description.abstractOnline gazete okuma, hızla büyüyen Türk nternet kullanıcısı kitlesinin enpopüler online aktivitesidir. Rekabetin yogun oldugu bu alandaki tüm gazete web siteleriher an erisilebilir ve güncel olmalıdır. Diger yandan, düsük degistirme maliyetleriziyaretçilerin her gün tekrar siteye gelmelerini saglamayı zorlastırdıgı için, okuyucularınsadakati büyük önem kazanmaktadır. Sadece diger gazete siteleri degil, tüm sitelerInternet kullanıcıları için birer alternatif olusturmaktadır. Bu rekabet ortamı, gazetelerinokuyucularını daha iyi anlamaya zorlamaktadır. Bu çalısma, online gazeteokuyucularının demografik özelliklerini, içerik beklentilerini, ve ayrıca online gazetelerhakkındaki bilinirlik düzeylerini ve online gazetelere olan sadakat düzeyleriniincelemeyi hedeflemektedir. 639 nternet kullanıcısından toplanan veriler, betimsel,faktörel, korelasyon, küme, ve regresyon analizleri kullanılarak analiz edilmistir. Analizsonuçları göstermektedir ki, online gazete okuyuculugu ile okuyucuların memnuniyet,nternet kullanıcılarının online gazetelere asinalıgı, gazetelerin itibarı, ve gazetesitelerinin kullanılabilirligi arasında anlamlı iliskiler vardır. Bu çalısma göstermistir ki,insanlar düzenli olarak online gazete okumaktadır ama online gazeteleri basılı gazeteleretercih etmemektedir. Online haber okuyucularının, ilgilendikleri haber türlerine göre üçgruba ayrılabilecegi ortaya çıkmıstır: ana-haber, keyfi-haber, ve güncel-haberokuyucuları. Ayrıca okuyucular için bir online gazete sitesinde önemli olan bes faktörsıralanabilir: güvenilirlik ve yenilik, görsellik ve tasarım, uzmanlık ve essizlik, güncellikve inanılabilirlik, çesitlilik ve popülerlik. Bu bes faktöre, üç okuyucu grubunun farklıbakıs açıları oldugu saptanmıstır.
dc.description.abstractOnline newspaper readership is the most popular activity among the fast growingTurkish Internet users population. Competition is high and every newspaper website hasto deliver news every day, every second. On the other hand, loyalty of readers is veryimportant since low switching costs make it hard to keep the audience coming backevery other day. Not just other newspaper web pages but all other web sites arealternative destinations for web surfers. This competitive environment forcesnewspapers to better understand their readers. This study aimed to examinedemographics of online newspaper readers, their content expectations, and also theirawareness levels of and satisfaction levels from online newspapers. Data collected from639 Internet users were analyzed by using descriptive, factor, correlation, cluster, andregression analyses. The results of analyses show that online newspaper readership isrelated to satisfaction of readers, familiarity of Internet users with online newspapers,reputation of newspapers, and usability of newspaper web sites. This study showed thatInternet users regularly follow online newspapers but they don?t prefer onlinenewspapers over printed newspapers. Data showed that online news readers can begrouped under three groups based on their news type preferences: main-news, fancynews,and topical-news readers. Also there are five factors that are important for readers:credibility & novelty, visuality & design, expertise & uniqueness, recentness &reliability, assortment & popularity factors. Three reader groups have significantdifferences on their evaluations of five factors.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titleReaders` expectations, perceptions, preferences and loyalty towards online newspapers
dc.title.alternativeOnline gazete okuyucularının beklenti, algı, tercih ve sadakatleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReaders
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmElectronics
dc.subject.ytmExpectations
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmLoyalty
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmElectronic publishing
dc.identifier.yokid350257
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271123
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess