Show simple item record

dc.contributor.advisorKızıltepe, Fatma Zeynep
dc.contributor.authorYanardöner, Erdal
dc.date.accessioned2020-12-21T13:19:47Z
dc.date.available2020-12-21T13:19:47Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324242
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan öğrencilerin öğrenme stilleri ve kişilik özellikleri arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca, öğrencilerin öğrenme stilleri ve kişilik özelliklerinin profili ve bu değişkenlerin cinsiyetlerini, bölümlerine ve akademik başarılarıyla ilişkili olup olmadığı araştırılmıştır.Verilerin toplanmasında üç ölçek kullanılmıştır. Örneklemle ilgili demografik bilgilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen demografik soru formu, öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Kol Öğrenme Stilleri Envanteri (1985) ve son olarak öğrencilerin kişilik özelliklerini belirlemek için Büyük Beş Envanteri (1991) kullanılmıştır. Veriler 2009-2010 dönemi yaz okuluna devam eden 236 öğrenciden toplanmış olup, 224 öğrencinin verileri geçerli olmuştur.Araştırma sonuçları, öğrencilerin çoğunluğunun ayrıştıran öğrenme stiline sahip olduğunu ve öğrencilerin öğrenme stilleriyle, cinsiyetleri, bölümleri ve genel not ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Ayrıca araştırma sonuçları, öğrencilerin çoğunluğunun kişilik özelliğinin uyumluluk olduğunu ve öğrencilerin kişilik özellikleri ile cinsiyetleri, bölümleri ve genel not ortalaması arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Son olarak, araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin öğrenme stilleri ve kişilik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the relationship between learning styles and personality traits of students from Boğaziçi University Faculty of education. In addition to that purpose, description of learning styles, personality traits, and their relationship between gender, department and grade point average (GPA) were searched.Three instruments were used for data collection in the study. For collecting demographic information regarding to sample, demographic data form designed by researcher was used. In order to measure learning styles of students, the Kolb's Learning Style Inventory (1985) was used. Finally, to measure personality traits of students, the Big Five Inventory (1993) (John, Donahue & Kentle) was administered. The data were collected from 236 students during 2009-2010 summer term, and data of 224 students were considered valid.The findings of the study indicated that the majority of students had assimilator learning style, and there was not a significant relationship between students' learning styles and their genders, departments, and GPAs. Findings also showed that the majority of students' personality trait was agreeableness and there was not a significant relationship between students? personality traits and their gender, departments, and GPAs. Finally, according to the findings of the present study, no significant relationship was found between learning styles and personality traits of students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between learning styles and personality traits of students from Boğaziçi University Faculty of Education
dc.title.alternativeBoğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmBoğaziçi University
dc.identifier.yokid384544
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271186
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess