The relationship between learning styles and personality traits of students from Boğaziçi University Faculty of Education
dc.contributor.advisor | Kızıltepe, Fatma Zeynep | |
dc.contributor.author | Yanardöner, Erdal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:19:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:19:47Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324242 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan öğrencilerin öğrenme stilleri ve kişilik özellikleri arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca, öğrencilerin öğrenme stilleri ve kişilik özelliklerinin profili ve bu değişkenlerin cinsiyetlerini, bölümlerine ve akademik başarılarıyla ilişkili olup olmadığı araştırılmıştır.Verilerin toplanmasında üç ölçek kullanılmıştır. Örneklemle ilgili demografik bilgilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen demografik soru formu, öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Kol Öğrenme Stilleri Envanteri (1985) ve son olarak öğrencilerin kişilik özelliklerini belirlemek için Büyük Beş Envanteri (1991) kullanılmıştır. Veriler 2009-2010 dönemi yaz okuluna devam eden 236 öğrenciden toplanmış olup, 224 öğrencinin verileri geçerli olmuştur.Araştırma sonuçları, öğrencilerin çoğunluğunun ayrıştıran öğrenme stiline sahip olduğunu ve öğrencilerin öğrenme stilleriyle, cinsiyetleri, bölümleri ve genel not ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Ayrıca araştırma sonuçları, öğrencilerin çoğunluğunun kişilik özelliğinin uyumluluk olduğunu ve öğrencilerin kişilik özellikleri ile cinsiyetleri, bölümleri ve genel not ortalaması arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Son olarak, araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin öğrenme stilleri ve kişilik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the relationship between learning styles and personality traits of students from Boğaziçi University Faculty of education. In addition to that purpose, description of learning styles, personality traits, and their relationship between gender, department and grade point average (GPA) were searched.Three instruments were used for data collection in the study. For collecting demographic information regarding to sample, demographic data form designed by researcher was used. In order to measure learning styles of students, the Kolb's Learning Style Inventory (1985) was used. Finally, to measure personality traits of students, the Big Five Inventory (1993) (John, Donahue & Kentle) was administered. The data were collected from 236 students during 2009-2010 summer term, and data of 224 students were considered valid.The findings of the study indicated that the majority of students had assimilator learning style, and there was not a significant relationship between students' learning styles and their genders, departments, and GPAs. Findings also showed that the majority of students' personality trait was agreeableness and there was not a significant relationship between students? personality traits and their gender, departments, and GPAs. Finally, according to the findings of the present study, no significant relationship was found between learning styles and personality traits of students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The relationship between learning styles and personality traits of students from Boğaziçi University Faculty of Education | |
dc.title.alternative | Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişki | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning styles | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Boğaziçi University | |
dc.identifier.yokid | 384544 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 271186 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |