Instrumentalization of music in the late Ottoman Empire: The case of the Teutonia
dc.contributor.advisor | Karakışla, Yavuz Selim | |
dc.contributor.author | Akyoldaş, Ayşe Seren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:19:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:19:40Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324232 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, müziği; siyasi gündemler tarafından yön verilen bir mecra olarak ele almayı amaçlamaktadır. Arşiv belgeleri, hatıratlar, gazeteler, dergiler, seyahatnameler ışığında bu tez, geç Osmanlı İmparatorluğu'nda müziğin siyasi amaçlar uğruna kullanımını gözlemleyebilmek için Osmanlı İmparatorluğu'nda klasik batı müziğinin evrimine odaklanmıştır. Sarayda başlayarak, Batıya erişme emelleri ile saray dışına çıkan klasik batı müziğinin kullanımı, Batılılaşma sürecinin önemli bir parçası olarak değerlendirilmiştir. Tezin ikinci bölümünde, müziğin araçsallaştırılmasının gözlemlenebildiği; başta müzikal faaliyetler olmak üzere Almanlar tarafından düzenlenen, kültürel performanslar incelenmiştir. Her ne kadar pek çok iktisat tarihçisi tarafından Osmanlı İmparatorluğu'nda ekonomik emperyalizm ele alınmışsa da, Alman kültür emperyalizmi oldukça az çalışılmıştır. Bu eksikliği gidermek ve Alman kültür emperyalizmi açısından Osmanlı İmparatorluğu'nun durumuna dair üretilmiş tarih çalışmalarına yeni bir bakış açısı getirmek amacıyla, bu tez 1847'de kurulmuş olan Alman kulübü Teutonia vaka incelemesi yardımıyla Alman kültür emperyalizmini tartışmaktadır. Vaka incelemesinin satır araları, müziğin siyasal amaçlarla araçsallaştırıldığı tezini kanıtlayacaktır.Anahtar sözcükler: müziğin araçsallaştırılması, Osmanlı İmparatorluğu'nda klasik batı müziği, Alman kültür emperyalizmi, Teutonia | |
dc.description.abstract | This thesis intends to perceive music as a medium being influenced by the political agenda of its epoch. In order to observe the use of music for political goals in the late Ottoman Empire, in the light of the archival materials, memoirs, newspapers, journals, and travel accounts, this thesis focuses on the evolution of the Western Classical Music in the Ottoman Empire. Having developed within the palace and then moved outwards through ?catching up? with the Western ideals, the use of Western Classical Music will show that music had been perceived as an important part of the Ottoman Westernization process. In the second part of the thesis, the cultural performances, especially the musical activities, which were organized by the German Club Teutoina will be examined, where the political instrumentalization of music is again visible. Though economic imperialism in the Ottoman Empire has been dealt with by many economic historians, however, German cultural imperialism in the Ottoman Empire is underresearched. In order to fulfill this gap and challenge the conventional historiography regarding the position of the Ottoman Empire in terms of the German cultural imperialism, through the case of the German club in İstanbul, called the Teutonia, which was founded in 1847, German cultural imperialism in the Ottoman Empire will be discussed in details. Reading between the lines, this case study will prove how music had been instrumentalized for the political, cultural and social agendas of not only Germany, but also of the Ottoman Empire.Keywords: instrumentalization of music, Western Classical Music in the Ottoman Empire, German cultural imperialism, the Teutonia. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Instrumentalization of music in the late Ottoman Empire: The case of the Teutonia | |
dc.title.alternative | Teutonia örneği üzerinden geç dönem Osmanlı müziğinin araçsallaştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ottoman Period | |
dc.subject.ytm | Cultural effect | |
dc.subject.ytm | Political clout | |
dc.subject.ytm | Ottoman music | |
dc.subject.ytm | Westernization | |
dc.subject.ytm | Classical music | |
dc.subject.ytm | Imperialism | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | German music | |
dc.subject.ytm | Teutonia | |
dc.identifier.yokid | 388249 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 274325 | |
dc.description.pages | 239 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |