Show simple item record

dc.contributor.advisorGök, Fatma
dc.contributor.advisorSeggie, Fatma Nevra
dc.contributor.advisorKirazoğlu, Cem
dc.contributor.authorErbay, Ayhan
dc.date.accessioned2020-12-21T13:19:28Z
dc.date.available2020-12-21T13:19:28Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324211
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okuma yazma kurslarının katılımcıların günlük yaşamlarındaki etkilerini bulmaktır. Bu amaca ulaşmak adına katılımcıların profilleri, (yaşam öyküleri, ekonomik ve sosyal altyapıları; yaş, cinsiyet, evlilik durumları gibi demografik özellikleri) okuma yazma kursu deneyimleri ve okuma yazmanın etkileri hakkındaki düşüncelerinden yola çıkılmıştır. Okuma yazma kursunun etkilerini belirlemek için ?örnek olay? çalışma yöntemi olarak kullanılmış olup, Kadıköy Halk Eğitim Merkezindeki birinci ve ikinci seviye okuma yazma kursuna katılan tüm yetişkinlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Bu çalışmanın sonuçları iki kategoriye ayrılabilir. İlki yetişkinlerin katılım süreciyle ilgili bulgularken, ikincisi ise okuma yazma kurslarının çıktıları ile ilgilidir. Hemen hemen tüm katılımcıların gündelik yaşamlarıyla mücadele etmek için yeni yollar aramasını tetikleyen benzer yaşam öyküleri vardır. Özellikle katılımcıların yaşı ve psikolojik durumu katılım sürecindeki en önemli iki girdidir. Öte yandan, yetişkinler okuma yazma kursuna katıldıktan sonra kimseye bağımlı olmaksızın seyahat edebildikleri, günlük aktivitelerini gerçekleştirebilmek için okuyabildikleri ve yazabildikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca, tü katılımcılar kendilerine daha fazla güvenmeye başladıklarını, iletişim becerilerini gerliştirdiklerini ve güçlenmiş hissettiklerini bildirmişlerdir.Bu çalışmanın sonuçlarına gore yetişkin okuma yazma kursları katılımcıların yaşlarına ve psikolojik durumlarını baz alarak katılımcıların ihtiyaçlarını ve amaçlarını gözeterek ayrıştırılmalıdır. Ayrıca, okuma yazma eğitiminin amaçları, stratejileri ve yöntemleri de katılımcılara göre şekillenmelidir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out the effects of literacy acquisition on adults? lives by exploring their background profiles, (e.g. their life history, their economic and social background, their demographic information like age, gender, marital status, etc.) literacy course experiences, and thoughts pertaining literacy?s effect. In order to find effects of literacy course, case study method was used and semi-structured interviews were carried with both Level 1 and Level 2 literacy course participants in Kadıköy People?s Education Center.Results of this study can be grouped in two categories. The first is participation process of adults and second is outcomes of literacy courses. Almost all participants had similar life histories which triggered them to looking for new solutions in order to cope with life. Age and psychological status of participants were especially powerful inputs in participation process. On the other hand, results that appeared after their participation in the courses all participants were able to travel, read and write in order to perform in their daily lives without having rely on others. Also, all participants in this study felt themselves more confident, improve their communication skills and develop sense of empowerment.The outcomes of this study underlined that literacy course must be separated according to age and psychological status of participants where needs and aims of participants differentiate. Moreover; strategies, aims, and methods of literacy education should be improved according to participants needs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of people education centers` literacy courses on participants` lives
dc.title.alternativeHalk eğitim merkezleri okuma yazma kurslarının katılımcıları üstündeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic education
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmIlliteracy
dc.subject.ytmCourses
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmPublic education centres
dc.identifier.yokid399157
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298376
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess