Show simple item record

dc.contributor.advisorCandan, Ayfer Bartu
dc.contributor.authorAydin, Seda
dc.date.accessioned2020-12-21T13:18:13Z
dc.date.available2020-12-21T13:18:13Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324103
dc.description.abstractBu çalışmada, 1990'larda ve 2000'lerin başında sadece kentli seçkinlerin yaşadığı kapalı sitelerin, özellikle 2008 krizi sonrasında, orta sınıfın daha geniş kesimlerine hitap eder hale gelmesi incelenmektedir. Hedef kitleye orta sınıfın yeni bölmelerinin dahil edilmesiyle bu konut biçiminin kimi özelliklerinin ve bu özelliklerin kent için anlamının nasıl değiştiği araştırılmaktadır. Ayrıca buralarda yaşayanların konut pratiklerine dair söylemlerinin orta sınıf kategorisiyle ilgili nasıl bir tablo çizdiği tartışılmaktadır.Çalışma öncelikle kapalı sitelerin hedef kitlesindeki genişlemeyi olgunun siyasi iktisadi boyutlarıyla neoliberal kentleşme bağlamında tartışır. Ardından kapalı sitelerin pazarlanmasında kullanılan dilin söylem analizinden yola çıkılarak bu konut tipinin yeni temsillerinin kent ve kentli için neler ifade edildiğine bakılır. Site sakinleriyle gerçekleştirilen 20 yapılandırılmış mülakattan da beslenen çalışma, kapalı sitenin neoliberal konutun ideal tipini, kapalı site sakinininse neoliberal orta sınıf bireyin ideal tipini oluşturduğunu savunur. Bununla birlikte, orta sınıfın sermaye birikim modelinin dönemsel özelliklerine göre sınırları tekrar ve tekrar çizilen siyasi ve ideolojik bir kategori olduğunu bu ideal tipler üzerinden göstermeyi amaçlar.
dc.description.abstractThis study deals with the expansion of the once-exclusive gated community market in Istanbul to the large segments of the middle class especially following the 2008 economic crisis. It analyses how the characteristics of this housing form and its meaning for the city change with the inclusion of new segments of the middle class to the target mass. It also examines what the discourses of the residents about their gated communities, their fellow residents and the city reveal about the category of ?middle class?.Firstly, the political economic dimensions of the expansion of the gated community market are discussed within the context of neoliberal urbanization. This is followed by a discourse analysis of the marketing language of the gated communities, showing what the new representations of this housing type mean for the city and its dwellers. Moreover, based on 20 in-depth interviews with the residents of the gated communities addressing larger segments of the society, along with the advertisement material, the study shows how the ideal types of neoliberal housing and the neoliberal middle class urbanite are drawn in the gated communities. It argues that the category of ?middle class? is a political one with malleable boundaries (re)drawn according to the present regime of capital accumulation with these ideal types.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleGated communities and the `Middle class` in Istanbul
dc.title.alternativeİstanbul'da kapalı siteler ve `Orta sınıf`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUrban life
dc.subject.ytmMiddle class
dc.subject.ytmUrban areas
dc.subject.ytmClosed spaces
dc.identifier.yokid437809
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332688
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess