An assessment of the efficacy of a test anxiety coping program for middle school students
dc.contributor.advisor | Çorapçı, Feyza | |
dc.contributor.author | Gündoğdu, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:16:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:16:56Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323983 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, davranışsal yöntemler, bilişsel yöntemler ve ders çalışma becerileri eğitimi içeren sınav kaygısıyla başa çıkma grup programının etkinliğini incelemeyi amaçlamıştır. Program, sınav kaygısını ve bilişsel engellenmeyi azaltmak; akademik başarıyı, benlik saygısını, akademik güdülenmeyi ve sınav kaygısıyla etkili başa çıkma yöntemlerini arttırmak için tasarlanmıştır. İzmir?deki iki farklı devlet ortaokulunda okuyan, yurt çapında yapılan liselere giriş sınavı-Seviye Belirleme Sınavı?na (SBS) katılacak, yüksek sınav kaygılı 8. sınıf öğrencileri çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Yüksek sınav kaygısı yaşadığı tespit edilen katılımcılar seçkisiz atama yolu ile deney grubuna (Nher okul = 6, Ntoplam = 12) ve bekleme listesi kontrol grubuna (Nher okul = 5, Ntoplam = 10) atanmıştır. Sınav kaygısıyla başa çıkma programı, araştırmacı tarafından sekiz hafta boyunca (her hafta 45 dakika) okul ortamında deney grubuna uygulanmıştır. Beklenildiği gibi, bekleme listesi kontrol grubundaki katılımcılar ile karşılaştırıldığında sınav kaygısıyla başa çıkma programına katılan katılımcıların son-test sınav kaygısıyla etkili başa çıkma bilgilerinde ön-test sonuçları istatistiksel olarak kontrol altındayken anlamlı bir artış olduğu görülmüştür. Ayrıca, bir okuldaki sınav kaygısıyla başa çıkma programına katılan sınav kaygılı öğrenciler bekleme listesi kontrol grubundaki katılımcılar ile karşılaştırıldığında ön-test sonuçları istatistiksel olarak kontrol altındayken son-test ölçümlerinde anlamlı derecede düşük duyuşsallık ve yüksek akademik güdülenme göstermiştir. Beklenildiğinin aksine, sınav kaygısıyla başa çıkma programına katılan ve bekleme listesi kontrol grubunda bulunan katılımcıların son-test sınav kaygısı, benlik saygısı ve sınav kaygısıyla etkili başa çıkma stratejileri ön-test sonuçları istatistiksel olarak kontrol altındayken anlamlı derecede değişiklik göstermemiştir. Sonuçlar, bu çalışmada uygulanan sınav kaygısıyla başa çıkma programının sınırlılıkları açısından tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of the present study was to investigate the efficacy of a group based test anxiety coping program integrating behavioral methods, cognitive methods and study skills training. The program was designed to reduce test anxiety and cognitive interference and to increase academic achievement, self-esteem, academic motivation and effective test anxiety coping strategies. Participants were a sample of highly test anxious 8th graders, who were candidates to take the nationwide high school entrance exam-Seviye Belirleme Sınavı (SBS), from two different public middle schools in İzmir. Participants screened for high test anxiety were randomly assigned to the experiment group (Neach school = 6, Ntotal = 12) and to the waiting list control group (Neach school = 5, Ntotal = 10). The test anxiety coping program was implemented to the experiment group for eight weeks (45 minutes per week) in the school setting by the researcher.In line with the predictions, participants in the test anxiety coping program have shown a significant increase in their knowledge about effective test anxiety coping strategies compared to the participants in the waiting list control group at the posttest while controlling for their pretest scores. Besides, test anxious students who participated in the test anxiety coping program in one school displayed significantly lower negative emotionality and higher academic motivation compared to the waiting list control group at the posttest while controlling for their pretest scores. Contrary to the predictions, participants in the test anxiety coping program and the waiting list control group did not perform significantly different on test anxiety, self-esteem and their use of effective coping strategies at the posttest while controlling for their pretest scores. The results were discussed in terms of the limitations of the test anxiety coping program in the present study. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | An assessment of the efficacy of a test anxiety coping program for middle school students | |
dc.title.alternative | Ortaokul öğrencilerine yönelik sınav kaygısıyla başa çıkma programının etkinliğinin değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Entrance exams | |
dc.subject.ytm | Highschools entrance exam | |
dc.subject.ytm | Test exam | |
dc.subject.ytm | Clinical psychology | |
dc.subject.ytm | Adolescent psychology | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Cognitive therapy | |
dc.subject.ytm | Behavior therapy | |
dc.identifier.yokid | 10014921 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449870 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Klinik Psikoloji Bilim Dalı |