Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu Bayraktar, Birgül
dc.contributor.authorBozanta, Aysun
dc.date.accessioned2020-12-21T13:16:53Z
dc.date.available2020-12-21T13:16:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323978
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ciddi oyunların takım oluşturma üzerine etkilerini çok kullanıcılı çevrimiçi ortamlarda ölçmektir. Bu amaçla hâlihazırda gerçek hayatta takım oluşturma için kullanılan Zoom oyunu çok kullanıcılı çevrimiçi ortama uyarlanmıştır. Farklı sayılarda katılımcılardan oluşan gruplar halinde toplam 43 kişi bu oyunu oynamıştır. Derinlemesine yapılan bir literatür taramasının ardından, ciddi oyunların takım oluşturma üzerindeki etkilerini çok kullanıcılı çevrimiçi ortamlarda ölçmek için, açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan bir anket hazırlanmıştır. Katılımcılar oyunla ilgili düşüncelerini bu anketi doldurarak belirtmişlerdir. Kapalı uçlu soruların cevapları The Statistical Package for Social Sciences (SPSS) yazılımı kullanılarak, güvenilirlik İç Tutarlılık Katsayısı Analizi uygulanarak, hipotezler de Regresyon ve Çoklu Regresyon Analizleri kullanılarak test edilmiştir. Buna ek olarak açık uçlu soruların cevapları da incelenmiştir. Kapalı uçlu soruların cevaplarından elde edilen veriler göstermiştir ki; ciddi oyunların oluşturulduğu ortamların fiziksel özellikleri ve katılımcıların ciddi oyunlara karşı tutumu takım oluşturma başarısını etkiler ve katılımcıların kişilik özelliklerinin bu iki ilişkinin gücü ve yönü üzerinde etkisi vardır. Açık uçlu soruların cevaplarının incelenmesi sonucu göstermiştir ki; katılımcılar, çok kullanıcılı çevrimiçi ortamdaki ciddi oyunu yararlı, ilgili, amaca hizmet eden ve eğlenceli bir oyun olarak nitelemişlerdir. Aynı zamanda bu ve bu gibi oyunların yüz yüze oynanan takım oluşturma oyunlarının bir alternatifi olarak kullanılabileceklerini ifade etmişlerdir.
dc.description.abstractThe aim of this study is measuring the effects of serious game on team building in a multi-user virtual environment. For this purpose serious game Zoom which has been used in real life for team building was adapted into online multi-user virtual environment. 43 people played the game as a group which consists of different number of participants. After comprehensive literature review, a questionnaire which consists of both closed-ended and open-ended questions was prepared in order to measure the effects of serious game on team building in a multi-user virtual environment. Participants declared their ideas about the serious game by filling this questionnaire. The responses to the close-ended questions were analyzed by using The Statistical Package for Social Sciences (SPSS) software, reliabilities were tested by Cronbach?s Alpha analysis and hypotheses were tested by applying Regression and Multiple Regression analysis. In addition to this the responses to the open-ended questions were examined. Analysis of data gathered from close-ended questions shows that physical characteristics of the serious game environment and attitudes of participants toward serious game affect the team building success and these two relations are moderated by personality of the participants. As a result of examination of open-ended questions that participants described the serious game in a multi-user virtual environment as helpful, relevant, on purpose and entertaining. Also they stated that this game and the games similar to this can be used as an alternative to the face-to-face team building games.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEffects of serious games on team building in a multi-user virtual environment
dc.title.alternativeÇok kullanıcılı çevrimiçi ortamlarda, ciddi oyunların takım çalışması üzerine etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10012406
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid416053
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineYönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess