Show simple item record

dc.contributor.advisorKızıltepe, Fatma Zeynep
dc.contributor.authorÖztürk, Şengül
dc.date.accessioned2020-12-21T13:15:56Z
dc.date.available2020-12-21T13:15:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323896
dc.description.abstractBu araştırma, kamu sendikalarının sendikal eğitime yaklaşımları ve düzenledikleri eğitim programlarını analiz etmek üzere yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonuna bağlı on bir sendika genel merkezi oluşturmaktadır. Araştırma sorularına göre, sendikal eğitimin 8 temel boyutu incelenerek analiz edildi. Bu boyutlar; sendikal eğitimin amaçları ve yaşanan sorunlar, sendikal eğitimin türü ve içeriği, sendikal eğitime katılanların seçimi, kadınlara yönelik sendikal eğitim programları ve kadınların bu programlara katılımı, sendika üyelerinin motivasyonu, öğretim method ve materyalleri, eğitim personeli, sendikal eğitimin değerlendirilmesidir. Araştırmada sendikaların eğitim amacı örgütlenme amaçlarıyla paralellik göstermektedir. Eğitimlerde, geleceğin sendikal kadrolarının yetiştirilmesine ve niteliklerinin arttırılmasına ağırlık verildiği görülmektedir. Sendikal eğitimler ağırlıklı olarak sendikal mücadele tarihi, kapitalizmin krizi, kamuda dönüşüm süreci, toplumsal cinsiyet, örgütlenmede yaşanan sorunlar ve alınması gereken önlemlere odaklanmaktadır.
dc.description.abstractThis research was conducted in order to analyze the attitude of public workers' unions towards union education and the education programs organized by these unions.The sample of this research consists of the headquarters of eleven unions organized under the Confederation of Public Workers' Unions (KESK). Due to the research questions, eight main dimensions of union education were analyzed. These dimensions consist of the purposes of union education and the problems faced, the kinds and contents of the educations, the selection procedure of the participants, union education programs for women and women's participation to these programs, the motivation of union members, teaching methods and materials, educational staff and the evaluation processes of these educations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnalysis of education programs of public workers` unions the case of Kamu Emekçileri Sendikalari Konfederasyonu
dc.title.alternativeKamu sendikalarının düzenledikleri eğitim programlarının analizi: Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmUnions
dc.subject.ytmConfederation of Public Workers' Unions
dc.identifier.yokid10042166
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376524
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess